onsdag 9 maj 2012

Kontraster

Igår efter embryoåterföringen- total lycka att det gått bra så långt! Idag- fortfarande glädje över att få ruva men så kommer också tankarna på att det är nu det ska avgöras. Ska det bli eller inte? Ska vi få uppleva en sommar med växande mage och ett 2012 som sista år som barnlösa eller ska det bli ännu en sommar med sorg och känslan av att det kanske aldrig kommer att fungera. Kontraster lugnt sagt. Det är de där små cellklumparnas öde som kommer att avgöra hur vi ska må de kommande månaderna. Vi hoppas ju såklart att det blir våran gång nu. Vi hoppas på tur. Förhoppningsvis hjälper tur-armbandet från finaste Catharina till :) det var på hela dagen igår, till och med under återföringen!

4 kommentarer:

Mitt liv som fru L sa...

Goa du! Jag hoppas också att armbandet ska ge er tur! Jag hoppas, hoppas, HOPPAS så för er skull!

Förstår att ni är glada men samtidigt oroliga för att det inte ska gå...

"Give me the strenght to accept the things I cannot change, courage to change the things I can, and wisdom to know the difference."

Denna "dikt" brukar jag använda mig av ibland och det hjälper faktiskt!

Massa KRAMAR och TANKAR går till er!

C

Luiza sa...

Önskar att jag kunde trolla, så att ni fick uppleva en graviditet, ett barn.

Håller tummarna extra hårt för er.
Kramar

Anonym sa...

Hej!
Hittade hit genom att jag loggade in på familjeliv, vilket jag inte varit inne på flera år. Sökte över Gnosjöbor och fann dig :)
Jag önskar er verkligen all lyckka i världen att det fungerar denna gången. Du verkar vara en underbar människa av det lilla jag har träffat dig och Mattias är väl lika sin bror, lugn som en filbunke.
Lycka till!

//Jennie (Christers och Catrins syster)

ettvanligtliv sa...

Hoppas verkligen att det är er tur nu. Stort stort lycka till med de två små i magen. Kommer att tänka på er mycket.
Kramar!!