söndag 20 maj 2012

Platser som väcker minnen

I november förra året när vi hade varit i Stockholm över helgen och en dryg vecka tidigare gjort återföring nr 5 stannade vi till i Ödeshög för att äta. Gick på toa innan vi skulle beställa mat och då hade misslyckandet kommit med dunder o brak om jag säger så... Jag behövde bara komma ut från toan så förstod Mattias vad som hänt. Vi åkte därifrån, åkte hem och grävde ner oss i sängen och grät. I helgen har vi firat bland annat min mormor som ska fylla 80 år. Hon bor utanför Örebro och när vi var på väg upp till henne stannade vi i Ödeshög. Vi har inte varit där sen november. Så skönt det var att kunna få gå på toa där utan att världen rasade denna gången :) nu hoppas vi att det håller sig lugnt framöver också!
Bilder: 1-4 från mormors kalas, först var vi i en nationalpark och firade med tårta. Senare buffé i trädgården.
6: vi sov över hos min moster med familj i deras sommarstuga. Här håller tjejerna koll på vilka som går till och från utedasset på morgonen :) 5: när man är trött så kan man somna hur som helst, Lady i pappas knä på fredagskvällen när hon busat hela dagen hos min moster....

2 kommentarer:

Mickaela sa...

Har precis hittat till din blogg. Lycka till med ruvandet :)
Gör ni behandlingarna i Gbg, varför då?
Ska själv börjat på Carlanderska, ska göra första ivf behandlingen hos dom efter sommaren & det blir vår fjärde ivf, har gjort 6 insättningar totalt, varav 2 blev tidiga missfall, ( har endometrios.)
Med vänlig hälsning Mickaela
mickan.m@hotmail.com

maria sa...

Hej Mickaela: Tack så mycket! :) Varför det blev just Göteborg vet jag inte riktigt men vi har kortast avstånd till den kliniken och så ligger de långt fram i forskningen när det gäller IVF. Vi är jättenöjda med Carlanderska, personalen är helt underbar där och man känner att de vet vad de gör samt att de är ärliga. Håller tummarna att det ska gå vägen för er efter sommaren. Ni har också väntat alldeles för länge... Stor kram!