tisdag 12 januari 2010

Jul ut, vår in!


Lika härligt som det är att pyssla och fixa inför julen lika härligt är det att få undan allt vid knut. Nu efter jul har en av våra orkidéer i fönstret i vardagsrummet slagit ut och ytterligare tre stycken har knoppar och börjar nog blomma snart! Att se saker blomma och få in lite färg hemma påminner en om att våren så småningom kommer ändå även om det känns avlägset nu. Vi har ju haft en helt fantastisk vinter och jag vill gärna ha kallt några veckor till om jag får bestämma så man hinner åka på Isaberg och vovvarna får busa mera i snön som de älskar. När det sedan börja slaska och bli varmare då längtar man efter vårdoften, ljusare kvällar och kortärmat :) Helgens andra hundutställning i Göteborg gick likadant för Leia, hon kom tyvärr inte vidare till konkurrensen. Lady blev 6a av 10 stycken i sin klass, domaren gillade de brun-vita bäst så det kändes ganska omöjligt att komma långt eftersom de hade placeringarna i alla klasser. Nu kollar vi på utställningar i vår och sommar som vi ska åka på med Lady, Leia får vila ett tag, dels för att hon är lite klen och sen att hon inte verkar gilla utställningar så bra. I veckan som kommer ska jag jobba onsdag och torsdag natt. På fredag kväll har vi och kompisgänget bokat biljetter till "snabba cash" med Joel Kinnaman på bio i Borås. Innan bion blir det thaimat :) På lördag ska vi ha en riktig familjedag med min familj, lillebror P är hemma från Turkiet där han har varit ett halvår och åker till Jamaica nästa vecka så vi får verkligen passa på att umgås nu!

På hotellrummet i Göteborg, Leia la sig jämte mig och la upp
magen så jag skulle klia på den, inte ofta hon gör så, mest Lady
annars men ibland överraskar hon lilla sötis :)

3 kommentarer:

Anki J. sa...

Gretha skickar nospussar till sin bästa dotter så får domarna i ringen säga vad de vill ;)
Tycker det är oftast så att de färgade cavalierna har svårare att komma långt i ringarna även om de är de bästa färgerna ;)

Kram

Frida sa...

Ni verkar ha haft en toppen helg med bra placeringar iaf ;) va skoj!! Så fint du gjort hemma med.
Jag ska ta tag i det framåt helgen. Har bara tagit ner allt julpynt och gardiner och sen inte satt upp något nytt roligt :D
Åh snabba cash vill jag med se! Får nog bli snart.
Var på Avatar igår och den var riktigt bra!
Ha en bra onsdag! Kramis

Linnéa sa...

Så imponerad över att du välkomnar vardagen! Jag vill ha mer jul... (Fast ÄNTLIGEN börjar jag känna för att plocka ner adventsljusstakarna!)