tisdag 19 januari 2010

Fröken hårig



Undrar vad det är tänkt att Lady ska bli, ett troll, en hårboll? Bara 10 månader och redan hårigare än Leia. När det nu är runt nollan ute fastnar all snö i hennes päls, det är som om den bosätter sig där och sen är omöjlig att få bort! Men det är hemskt gosigt och hon passar i det. Leia har lite lagom med hår och hon passar i det. I veckan när jag jobbat mina nätter nu så blir det lite fixande hemma, sambon påtalade häromdagen att det var slut på hembakat bröd i frysen, glad att han uppskattar det och att det går åt :) Började urrensningen av köksskåpen i måndags och fortsättning följer på torsdag, så skönt att göra sånt nu när det är vinter, till våren vill man ju vara ute så mycket som möjligt och göra annat och då kan man vara det med gott samvete också. På fredag ska jag och lillasyster E till Värnamo och äta lunch ihop med mera, hon flyttar till Gävle på lördag, eller en bit utanför för att börja på folkhögskola så vi får passa på att umgås innan flyttlasset går! I helgen blir det jobb och nästa vecka är det lugnare, antar att det är det som är tjusningen med att ha oregelbundna arbetstider, att tiden flyger fram!

2 kommentarer:

Anki J. sa...

Ja det där med hur pälsen är på våra cavalier måste vara väldigt varierande. Min lilla rödhåriga Agnes har alltid haft en päls som filtar sig så otroligt och det blir fnurror hur lätt som helst. Lite bättre har det blivit efter valppälsen. Snön sätter sig i klumpar på henne mycket lättare oxå när man jämnför de andra.

kikki sa...

jag tycker hon är jätte fin!!