fredag 29 januari 2010

10 ÅR!




På lördag är det 10 år sedan det blev vi. 10 år sedan vi hade varit på "Tomten är far till alla barnen" på bio här i Gnosjö, 10 år sedan vi vandrade runt tillsammans i Gnosjö i ett par timmar och bara pratade men också 10 år sedan våra läppar möttes för första gången :) Då var vi 16 och 17 år unga och ingen aning om att vi skulle vara tillsammans 10 år senare, ha hus och 2 hundar tillsammans och försökt få barn ett par år. Jag är väldigt glad att det blev vi, kan inte tänka mig en bättre sambo, bästa vän och så småningom äkta man och far till våra barn. Du är mitt allt! Hur ser livet ut om 10 år när vi är 36 och 37 år? Förhoppningsvis har vi ett par barn, huset är säkert renoverat någonstans mer, Leia & Lady är gamla tanter men mår förhoppningsvis bra och får vara med ett tag till, våra föräldrar ha börjat gå i pension kanske. Vad framtiden har att bjuda på vet ingen säkert men jag hoppas att vi får ha den tillsammans :) I helgen ska det firas ordentligt, vi smygbörjade lite igår kväll faktiskt, bytte presenter och jag fick en till Björg-berlock (se bild ovan), så fin! Ikväll ska vi till Bambu i Bredaryd med våra föräldrar och syskon. Imorgon när det är våran dag ska vi till Borås med vännerna, köra gocart och laserdome, sen blir det middag och bio på kvällen. På söndag börjar buggkursen och sen blir det myskväll här hemma. Bilden längst upp är tagen sommaren 2000 när vi var på Liseberg, där hade vi varit tillsammans ett halvår ungefär.
Några kilon lättare ;-)

8 kommentarer:

Frida sa...

Guuuud så mysigt! ;) själva har vi 5 år i Augusti ;)
Älskar björg hängerna! har 2st av dem i mitt halsband jämt på mig :)
Ses i eftermiddag!
Hör av dig när du kommer sen
KRAM KRAM vännen

Linn´+e sa...

Haha! Vilka fina bilder och härliga minnen! Det är märkligt vilka lika storys vi har! :) Vi firar ju också 10 år i år, men inte förrän i Augusti. Fast jag försöker förmå Peter att vi har jubileumsår i år och därför ska ha "events" varje månad, han tycker det räcker att vi firar bröllopsdagen!! :D
I vilket fall som helst! Ett stort GRATTIS till de 10 åren! Och lycka till under de kommande 10!! KRAM!!!

maria sa...

Tack tjejer!
Frida: Ja, de är underbara, vill ha typ alla :)
Linnea: Jag tycker absolut att ni ska fira varje månad, härligt! Ja, vi är nog lika på många sätt :)

Linnéa sa...

Vad fint jag skrivit mitt namn! ;)

Kikki sa...

Åh får rysningar i kroppen av att läsa ditt inlägg. Ni verkar ha det så himla mysigt ihopa! 10 år, det du, vi firar 7 år i maj, det tycker jag e mycket!

Jossan sa...

Åh grattis gumman!! Härligt! 10 år är verkligen inte illa, speciellt inte med tanke på att ni var så unga när ni blev tillsammans. Vi firar 8 år till hösten, så vi ligger inte sååå långt efter... ;)Så glad för er skull!! Kram! :)

Anki J. sa...

Ni är då för gulliga och verkligen som gjorde för varandra! Hoppas att ni får en skön helg!
Kram

Cintya sa...

Åh vad underbart. Grattis i efterskott till era underbara 10 år tillsammans. Hoppas allt är bra med er och att allt går som ni vill. Kram