torsdag 21 januari 2010

Hur bra som helst!


När vi var i Ullared sist inhandlade jag denna skönhet. Har länge velat ha en assistent men har varit för snål, bakat för hand hittills men nu var det dags och jag ångrar verkligen inte mitt köp! Mammas första bosch (som hon köpte i min ålder typ?) höll många år och den hon har nu funkar utmärkt, därför blev det självklara valet även för mig bosch. Bakar idag på 1 liter och det blir 4 goda havrebröd som räcker ett tag. Skönt att slippa veva själv och så går det ju så mycket fortare när assistenten gör jobbet åt en! I eftermiddag blir det promenad och ikväll till min mor och far på kvällsmat. Imorgon lunch med syster yster i Värnamo och sen jobba helgen :)

2 kommentarer:

Frida sa...

Åh va bra med en assistent!
Hade jag med velat ha så slipper man röra.
Får införskaffa mig det nästa gång jag är i ullared.
KRAMIS

Cintya sa...

Vilket bra inköp! Jag får så himla ont i händerna (handlederna) när jag bakar. Hmm, ska man köpa en sån också kanske!? Kram