tisdag 13 oktober 2009

Varm smörgåstårta


Igår kväll hade vi Mattias familj här på kvällsmat, det är så mysigt att kunna umgås så ofta med sina familjer eftersom vi bor nära varandra, i söndags var vi hos mina föräldrar på kvällsmat :) Testade att göra en varm smörgåstårta i ugnen igår som jag fått smaka hos goa vännen Lina förra veckan. Den är väldigt enkel att göra: blanda 3 små burkar crème fraiche, ca 600 gram kassler, ½ hackad purjulök, en burk majs och lite salt och peppar. Lägg 2 halvor hönökaka på en plåt med bakplåtspapper, bred ut halva fyllningen. Lägg på 2 halvor till, bred på resten av fyllningen. Lägg på de 2 sista halvorna, lägg ut skivad tomat och lägg hyvlad ost på. In i ugnen ca 10-15 minuter i 200 grader. Inatt ska jag jobba men innan det blir det en långpromenad med sambon, vågen visar hittills -2,7 kg!



Så härliga färger det är ute nu! Bilderna ovan är tagna med
mobilkameran när jag och Leia var och tränade Agility i
söndags.

Måste bara visa Ladys sköna sovstil i soffan häromdagen :)

5 kommentarer:

Frida sa...

Så god den varma smörgåstårtan såg ut!! ska testas!:)
Åh på torsdag har jag boxning efter jobbet så det blir stressigt men gärna lördag förmiddag!
Va kul att det går neråt på vågen! bara kämpa på! Kram gumman!

Jenny sa...

Å det lät gott! Ska jag testa nån dag!! Jag ska vaccinera i Gnosjö v 44 & v47, du skulle väl oxå vaccinera där, vet du om vi kanske ses?? Kram Jenny L

maria sa...

Jenny: Jaa, det är jättegott!! Ja, jag har anmält mig till att hjälpa till med vaccineringen men har inte fått veta några veckor än, de är lite sega här verkar det som. Vore roligt att ses när det är dags! Kramar

Frida sa...

Ja de kan vi göra ;) vilken tid ska vi säga? Enzo behöver verkligen den träningen ;D hihi
Tack gumman! ja mossan är kanon fin man få bara inte plocka till sig för mycket bättre att ta lite på olika ställen annars försvinner mossan...
Hoppas din vecka varit bra annars.
KRAM KRAM gumman

Cavvetjejernas matte sa...

Den sovstilen känns igen! Moa brukar ofta ligga med bakbenen rakt ut. Inte klokt så lång hon blir då.
Tack för tipset på den varma smörgåstårtan. Måste provas.
Kram