torsdag 29 oktober 2009

Ut i skogen ska vi gå....



Igår eftermiddag och kväll var vi en sväng i Ullared. Jag behövde nya promenad/springskor och hundarna nya reflexvästar och då tyckte vi det var lika bra att åka dit en sväng. Sen hittade vi ju såklart lite annat också, till och med ett par julklappar! Igår när jag borstade Leia upptäckte jag att hon fått löss så idag åkte jag till Zoogrottan i Gislaved och inhandlade ohyreschampo. Har nu badat båda tjejerna och nästa vecka blir det samma procedur igen så alla löss säkert dör! Jag var inte superpopulär idag kan jag lova men tjejerna var jätteduktiga! Har också tvättat alla kuddar, filtar och annat de legat på sista veckan, det blev några maskiner! Idag är jag annars ledig och ska om en stund ut i skogen med vovvarna, är ju så friskt ute nu! Ikväll kommer lillasyster hit och då blir det höstgryta och film, mysigt!
En fin nybadad Lady...
....och en nybadad Leia med fluffiga öron :) Sötis!!

4 kommentarer:

Frida sa...

Hade velat gå upp där men jag vågar inte eftersom jag vet hur Enzo är mot andra hundar :D han kan inte låta dem vara...
Kan rekommendera Frontline till att få bort lössen, de dog direkt på Enzo, man såg dem ligga döda på hans lilla filt.
Men vi kan ju gå en runda imorgon om du vill ändå.
jag kan lämna Enzo hemma eller om vi ses här det kvittar :D
Ha en bra kväll! nu ska jag ha boxning! KRAM KARM

Anonym sa...

Trillade in via nån annan blogg jag bara hamnade på men känner att jag måste kommentera era hundar.

Oj så fina!!

/Anna

maria sa...

Åh, tack! :)

Anki J. sa...

Åh, vad lik Leia är sin mor på det här kortet! En riktig goding!
Lady har verkligen vuxet till sig och blivit en söt och stor dam men så har hon oxå en grann pappa!

Lycka til med kampen om lössen! Usch!
Kram