onsdag 21 oktober 2009

Ingen rolig vecka men nu tar vi nya tag!


Idag är det inge vidare, eller sen i söndags egentligen. Tredje dagen med feber nu, hade bestämt mig för att vara frisk idag eftersom jag egentligen skulle jobbat inatt men det gick inte. Hoppas på att kunna jobba imorgon natt i alla fall! I måndags var jag på kontroll på KK för min cysta i äggstocken. Om den var försvunnen skulle vi ju köra igång IVF-behandlingen nu på lördag men den var fortfarande kvar tyvärr. Så nu ville KK att vi skulle vänta en menscykel till och förhoppningsvis har den försvunnit efter det, om den inte är borta då får de ta bort den med titthålsoperation.... känns som ett ganska surt bakslag för vår del då vi hoppades att vi skulle varit igång med behandlingen snart men nu blir det förmodligen ingenting innan jul så det är bara att hoppas att tiden går fort nu!! Vi är tyvärr ganska vana vid att bli besvikna vid det här laget, ett antal gånger förra året fick vi tråkiga besked. Vi har sett till att boka in lite roliga saker i november, december och januari för att ha lite att se fram emot, bland annat ett par fester, hundutsällning i Göteborg och lite biokvällar. Man måste leva under barnlöshetstiden också för att inte gräva ner sig totalt även om det är skitjobbigt ibland. "Nya tag och en dag i taget" som sambon säger. Tur att du finns, älskar dig!!

6 kommentarer:

Anna K sa...

Krya på dig. Inte kul att vara sjuk. Nu ses vi snart. Börjar jobba om två veckor. Tråkigt med cystan. Skönt att ni ändå försöker att leva och se framåt. Kram på er!

Theos sa...

Tänker på er. Hoppas verkligen att tiden ska få gå fort, så att ni får komma igång...

och det är så sant "en dag i taget" och så ett försök " att leva i nuet" något som jag inte alls är bra på men jag försöker lära mig att göra det.... Stor Kram

Theos sa...

Tänker på er. Hoppas verkligen att tiden ska få gå fort, så att ni får komma igång...

och det är så sant "en dag i taget" och så ett försök " att leva i nuet" något som jag inte alls är bra på men jag försöker lära mig att göra det.... Stor Kram

Linnéa sa...

Usch vad surt med cystan! Och vad tråkigt med bakslag efter bakslag... Men nån gång måste det ju vända och gå eran väg istället. Förstår att det inte blir bättre av att ligga hemma och vara sjuk heller, man får så mycket tid att grubbla! Skönt att du har ett gott stöd och att ni kan prata om det tillsammans. Styrkekramar till er båda!!

Anki J. sa...

Krya på dig och hoppas att du snart mår bra igen.
Du vet att jag håller tummarna så hårt för er hela tiden och hoppas att den dagen snart kommer som ni har väntat så himla länge på.
Många kramar fr Skåneland

Frida sa...

Åh gumman du får piggna till så du orkar med allt! Ja det ska bli riktigt trevligt :) imorgon ska vi till Hestraviken och bubbla lite i deras relax avdelning :) ska bli skönt med. Va trevligt med revy och fest ;) då har ni fullt upp.
Ska kolla lite med Johan om GBG vistelsen med, vi ska ju åka på skidresa i januari så måste spara lite pengar men jag tror vi hänger med över dagen isf. Vi hade velat sova över i GBG men man kan inte göra allt som sagt och sedan är det ju jul med och julklappar ska inhandlas.
Bra att ni tar en dag i taget och hittar på massa skoj med, förstår er att det är jobbigt och tråkigt att vänta, men tänk att några veckor till går snabbt sen kan ni förhoppningsvis börja med IVF behandlingen. Vi är ju redan inne i slutet på oktober nu.
Kryp nu ner i soffan med en go filt och lite gott te och försök läs en bra bok och gosa med vovvarna ;) Får komma ut och hälsa på dig en dag i nästa vecka för har inget inplanerat då i början måndag eller tisdag. Fredag är jag ledig med från jobbet 
Ha en bra dag vännen!
KRAM KRAM