lördag 31 oktober 2009

Allhelgonahelgen



Varken jag eller Mattias har många inom den närmsta släkten som är borta, och här i Gnosjö har vi bara en att besöka på kyrkogården kring allhelgonahelgen, för de andra tänder vi ljus här hemma. Det är något visst med kyrkogårdar denna helg, det är så otroligt vackert och jag tänker varje gång att så här borde det se ut jämt kring kyrkan! Innan jag började jobba i vården var döden för mig ganska främmande men med det jobb som jag har som sjuksköterska har döden kommit "närmare". Vi träffar patienter både levande och döda och tar hand om dem då de somnar in. Döden är nu för mig inte lika främmande som förr utan mer naturlig. Imorgon eftermiddag när jag vaknat tar vi en promenad till Gnosjö kyrka och tänder ett ljus som vi gör varje år och är återigen tacksamma att vi få ha och rå om varandra!

1 kommentar:

Frida sa...

Håller med dig att det är så fint på kyrkogårdarna nu i denna helg.
Ska gå och tända ett ljus för farfar tänkte jag.
Man få ta vara på varandra så gott det går nu.
Hoppas det gick bra att jobba.
Nu ska vi börja röja i lövhögarna så vi får bort dem från trädgården :)
Ha en bra lördag vännen!
KRAMIS