torsdag 19 mars 2009

Vårvärme




Längs en av Leias och mina skogsrundor passerar man en sjö som heter Sjöarpssjön och den rundan tog vi i eftermiddag när vi vaknat och ätit lunch. Gick längs ena sidan av sjön och vid ett ställe kan man gå ner till en liten strand och sitta en stund vilket vi självklart gjorde i det underbara vädret. Leia busade i skogen och jag satt på en sten och bara njöt, om jag inte hade haft något mer planerat idag hade jag nog suttit kvar där än, så underbart var det! Bjuder på några bilder på busfröken som verkar ha vårkänslor, for runt som en tok både i skogen och i vattnet. I somras badade hon max 2 tassar och tyckte att det var otäckt att bli blöt men idag gick hon i till magen utan problem trots att det var iskallt i vattnet och hon verkade tycka att det var riktigt skönt! Om vi tar en tur dit någon dag i veckan nu i vår så tror jag att hon kommer bada sen i sommar :-) Mamma och pappa kommer på middag om någon timme så nu måste jag få in potatisen och det andra i ugnen!
Allt ska undersökas nu när snön försvunnit :-)

4 kommentarer:

Anonym sa...

Vilka härliga vår-bilder!
Förstår att det är nervöst nu när det väntas valpar i dagarna. Det var visst lugnt forf i kväll med den väntande mamman....
Kram

Anonym sa...

Enzo var likadan första vår/sommaren han badade inte och bara framtassarna ner i vattnet, men i sommras simmade han :) ser ju sååå roligt ut och han gillade verkligen det. Så gå dit med henne så hon vänjer sig ordentligt vid vattnet så ska ni se att hon kommer simma runt i sommar när vattnet är varmare :) hahaha

Verkar som din gårdag var kanon.

KRAM KRAM

Elin sa...

Vilka fina bilder... vi har lite olika bilder i våra bloggar - jag vår i fjällen med 130 cm snö och du i Småland med inte så mycket snö! Båda är fint!

Tack för grattiset till jobbet. Jag är jätteglad, vill du veta mer om jobbet jag jag skrivit ett inlägg om det idag. Det är på en förskola i Bromma, känns kanon!

KRAM och ha en bra helg!

Anonym sa...

Åh, vilka mysiga vårbilder :)