lördag 21 mars 2009

Sambon min


Är härlig för det mesta. Även när det gäller att hjälpa till att se ut bil åt sin flickvän faktiskt, även om han är ganska petig. Vi har just nu 3st saab 9000 aero (2 röda och 1 blå). Två av dem, en av varje färg ska säljas och den tredje ska vara Mattias bil (står just nu okörbar på Mattias jobb i väntan på finjustering). Tanken är att för pengarna vi får för de två saabarna ska vi köpa en bil till mig, lagom stor och snygg färg samt skön att köra i är mina krav. Sambons är lite andra, t.ex "aldrig någon fransk skit", "den modellen är ju inte alls fin" eller "njae...helst inte, har hört att de rostar ganska lätt". Jag bad därför min käre sambo skriva upp på en lapp vilka bilar som han godkände och de godkända blev: Ford fiesta, seat leon eller toledo, Skoda Felicia RS och Suzuki Swift. Några av dessa bilar tyckte jag inte var så snygga och någon var för dyr men Ford Fiesta var nog den som verkade bäst så nu spanar jag på blocket och kollar vad de kostar, vad de är utrustade med samt vad de kostar i försäkring osv... Hittade en (bilden ovan) men den är extrautrustad men himlans vad fin den var :-) Så, är det någon som vill köpa två saabar så jag kan få min fina bil?! ;-) Trevlig lördagkväll!

1 kommentar:

Anonym sa...

Snygg men lite för liten för att vi ska få plats ;)
Har det blivit någon lillasyster till Leia?
I morgon ska vi till Malmö o ställa Agnes. En stor utställning så vi har inget att hämta utan får ta det som lite träning. Tilda (Agnes halvsyster)ska ställas i samma klass som Agnes, så håll tummarna för oss! :D
Kram