söndag 1 mars 2009

Typiskt


Resan upp igår gick som en dans, 69 mil var det hit och det tog ganska exakt 9½ timme med två pauser på 30 min vardera. En stund efter vi packat upp och kollat in närområdet började Mattias må illa. Sen spydde han ett par timmar senare och så fortsatte det hela natten. Just nu ligger han nerbäddad i sängen och sover men verkar ändå piggare. Hoppas snart han blir frisk så att vi kan åka skidor tillsammans. Jag ska i alla fall kolla in backarna imorgon, verkar vara riktigt fina pister! Vi bor bara 50 m från backen och 100 m från liften, typ bästa läget här tror jag :-) Leia trivs som fisken i vattnet, det är golvvärme här i hela lägenheten så hon bara njuter! Snön är också spännande, igår när vi var ute och gick påkvällen hoppade hon upp i skogen utanför stigen och där var det ca 40 cm djup snö, djupare än vad hon är hög med andra ord, gissa om det såg roligt ut när hon skulle ta sig därifrån! Bjuder på lite bilder från vår lilla men mysiga lägenhet!






2 kommentarer:

Anonym sa...

Hoppas att Mattias krya på sig. Tufft att bli sjuk när man så äntligen kommer i väg på semester.

Förstår att Leia trivs i snön.
Ha det nu så skönt i den bländvita snön och vila upp er från allt det vardagliga.
Kram

Ps. Nu börjar Leias halvsyskon flytta och det är lite jobbigt! Tur att inte alla åker samtidigt så att jag får passa på att njuta av dem några dagar till ;)

Anonym sa...

Tack gumman ;)

Jaså va kul hihihi.

Åh usch stackars Mattias. Hoppas han piggnar till snart...
Alla har ju sjukdomar nu. Jag fick nån skit i helgen med.. var på toa hela tiden men de var ju inte spya sjukan då.. men de var hemskt ändå kan jag säga.

Såg fint ut där ni bor iaf. Hoppas ni får några riktigt härliga dagar nu med skidåkning och sol :)
Puss o kram