tisdag 10 mars 2009

Min ängel


Idag när jag var på väg hem från jobbet, klockan var 7.45 och jag var ca 5 km från Gnosjö fick jag plötsligt motorstopp. Hade nästan full tank bensin så soppatorsk var det ju inte. Försökte gasa och få igång bilen igen men ingenting fungerade så jag tänkte att det är väl bäst att köra till sidan eftersom att jag märkte att bilen inte kommer att rulla så långt till. När jag sedan stod stilla försökte jag få igång bilen men inte ett tecken på liv från motorn.... Ringde Mattias direkt som kom dit nästan direkt och sedan bogserade vi hem eländet till Gnosjö. Samma bil hade vi till fjällen förra veckan och detta var första gången vi använde den efter det, vilken himlans tur att det inte hände någonting uppe i Norrland! Nu funderar nog min räddande ängel och bilexpert till sambo på vad som är fel med bilen och vi får hoppas att det inte är något allt för krångligt att byta. Hem kom jag i alla fall till slut, fick i mig lite frukost och somnade direkt :-) Imorgon bitti väntar lilla gosfröken Leia i sängen på mig :-)

2 kommentarer:

Anonym sa...

Helgen var kanon, massa träning och tester gjorde man ;) nyttigt.
Ja håller med dig nu börjar man tycka att våren närmar sig :) som du skrev man kan känna lukten av vår det är såå härligt när det känns :)
Usch min bil startade inte imorse heller... gör fortfarande inte det.
Måste vara nåt med nyckeln för den går inte ens starta med startkablar... tänder men ger inte gnista om man säger... så får åka BMW nu tills jag vet va felet är.. ser bara massa pengar rulla förbi ögonen...
KRAM KRAM KRAM måste ses snart!

Anonym sa...

Tur att det finns änglar när man behöver dem som mest....
Kram