fredag 20 februari 2009

Fredag kväll


Och jag kan tänka mig att ni just sett färdigt Let´s dance. Själv sitter jag på jobbet, eller ja, inte när jag skriver detta men när det publiceras. Vissa kvällar känns tråkigare än andra att åka till jobbet, bland dessa står fredagskvällar ganska högst på listan. Det är ju de där dagarna när alla får helgledigt och den sköna fredags-mys-känslan infinner sig i hemmen. Men jag ska inte klaga, på jobbet brukar vi försöka göra det lite extra mysigt på helgerna. Och dessutom ligger jag ju och sover skönt på måndag morgon när ni andra ska upp tidigt :-P Imorgon blir det 90-årskalas så jag hinner inte sova så länge (till 12) men får försöka vila lite på kvällen innan jag ska jobba igen. Bilden ovan visar hur sjuksköterskorna såg ut förr i tiden. Tur att vi förvandlats från att vara doktorns piga till omvårdnadsexperter. Och för att inte tala om klädseln, var finns hygienen?!?

2 kommentarer:

Anonym sa...

Hoppas helgen varit bra och att de gått bra på jobbet,
När var det ni fick er nya vovve sen??
KRAMIS

Anonym sa...

Tänk vad gosiga ärmarna var på "systers" klänning. Mm, vi snackar smittspridning!! Men visst är det härligt att man ibland kan få kontakt med den här ålderdomliga världen som kortet visar!? Räcker bara att träffa en och annan lite äldre doktor... ;-)