måndag 16 februari 2009

Flitig som en myra?


I helgen har vi verkligen fått mycket gjort. I lördags städade vi ur andra vindsförrådet på övervåningen och slängde en himla massa skräp. Mitt på dagen var vi med Markus på husvisning och sen var hela gänget här på fika. Efter det grejade vi lite mer hemma; Mattias satte upp persienner, tavlor och lister i sovrummet och vi städade ur det ordentligt. Efter det åkte vi till Mattias föräldrar som har inrett ett hemmagym i källaren, tränade en stund och sen blev det mys på kvällen med god mat, melodifestivalen och film. Igår åkte vi och handlade nya madrasser, skrivbord m.m på IKEA. Nog det bästa Mattias vet att vara på IKEA en heldag ;-) Var där när de öppnade och kom hem vid 15-tiden, sen när vi bäddat sängen med de nya madrasserna åkte vi till mina föräldrar på fika. På kvällen spelade jag cello en stund. Har nog inte spelat på 4-5 år och trodde det skulle vara jättesvårt men hittade lägena direkt och det var så himla roligt! Min gamla cellolärare har startat en cellogrupp "cellisterna" och där ska jag vara med, vi ska öva 1 gång i månaden och kanske blir det någon konsert så småningom. Så roligt att ta upp sina gamla intressen och cellomusiken har jag verkligen saknat, speciellt att spela i en emsemble! Ikväll blir det simningen och så massage innan jobbet. Det rullar på och jag bara njuter av livet allt jag kan nu! Bilden ovan är på Leia när hon kommer med sin tygråtta i munnen och vill busa, tror ni man har något val med den minen? ;-)

5 kommentarer:

Anonym sa...

Oj oj oj! Vad många oanade talanger du besitter!! Vad valde ni för säng? Är på jakt också, tar tacksamt emot råd! Stora kramen Linnéa

Anonym sa...

Oj spelar du Cello! där ser man där ser man :) Va kul att ta upp sina gamla intressen :) det är ju kul att ha något att hitta på lite då och då. Men du har ju simningen med väl?
Duktiga ni varit hemma i helgen :)
BIG HUG!
Frippe

Anonym sa...

Så söt Leia är med råttan i munnen men tur att det är en i tyg annars hade jag nog svimmat när jag såg den. Har panisk skräck för allt sådant otyg.
Så duktig du är på en massa olika saker och vad flitiga ni är. Det hinns med så otroligt mycket så jag fattar inte var ni hittar all ork...
Ha en bra vecka!
Kram

Anonym sa...

Hejsan! Hittade hit genom jankils gästbok.. Har en cavalier ifrån Petit maxim och som har samma pappa som Leia....:) Kul att följa lite syskon på nätet..... Hälsningar Petra

Anonym sa...

Vad söt du är Leia!
Haha... vi har en likadan tygråtta!
Nosgos från Cavvetjejerna