måndag 23 februari 2009

Cellisterna


Igår söndag var första gången jag spelade in en celloensemble på ca 7 år och det var helt underbart roligt! "Cellisterna" är en nystartad celloensemble i Gnosjö och har hittills 8 medlemmar, både nuvarande musikskoleelever och avdankade cellister (som jag själv). Vi ska öva 1 gång i månaden 2 timmar på en söndag och så småningom kanske vi vågar spela upp på någon konsert... skoj är det i alla fall och cellomusiken har jag verkligen saknat, speciellt att spela i en ensemble, mycket roligare än att spela i en orkester! Cellon funkade även om det blev en del falska toner emellanåt på övningen :-) Inatt jobbar jag sista natten innan min nästan 2 veckor långa semester. På lördag bär det av till Vemdalen i Jämtland för en veckas skidsemester. Känns väldigt behövligt nu, jobbat mycket extra sista veckorna och det har varit väldigt mycket på jobbet. Tänk vad bra man hade det den där tiden på gymnasiet när man bara hade skolan och fritiden att tänka på och vad mycket tuffare det blir sen. Ändå gick jag natur på gymnasiet och läste på universitet sen som också var utmanande. Man får väl drömma sig tillbaka till den goda tiden för snart 7 år sen helt enkelt, den tiden då cellon oftare var framme ur sitt fodral än de senaste åren....

Inga kommentarer: