tisdag 2 oktober 2012

Underbar väckning!

Kan man vakna på ett härligare sätt än när ens barn bökar runt och sparkar i magen? I helgen vaknade jag av att båda sparkade på olika håll i magen. Igår vaknade jag av vad jag tror var en rumpa ovanför min navel som bökade runt, troligtvis höll 2:an på att vända sig :-)
Igår kväll när vi satt i soffan fick vi uppleva ett riktigt party i magen på höger sida, hela magen liksom rörde på sig och Mattias hade handen precis ovanför centrum av rörelserna och fick många sparkar! Va häftigt det är att få dela detta. Snart är det 3 veckor sedan vi kände första sparken på utsidan och det blir bara bättre och bättre...

Igår var jag på vattengympa i simhallen, jag och 35 pensionärer :-)
Det var jätteskönt och det är ju så mjuka och skonsamma rörelser samt att man kan gympa efter sin egen förmåga och ta i så mycket man vill. Det var flera som hälsade så glatt på mig och tyckte att jag hade en så fin mage!

4 kommentarer:

Anonym sa...

Kan man inte få en magbild:)

Kram Therese GBG

maria sa...

Hehe, kanske kommer snart ;-)

Du + jag och framtiden sa...

Åh, vilken mysig start på dagen!

Linnéa sa...

Passa på att njuta nu, misstänker att det inte blir skönare sen när de är större, även om det givetvis är fantastiskt då med! :)