torsdag 20 oktober 2011

Tänk om....



....man skulle kunna få må illa vid jul. Tänk om kläderna kunde börja sitta trångt runt magen i januari-februari. Tänk om det kunde börja bli tungt att gå upp för trappor på försommaren nästa år. Tänk om man kunde få gå o svettas med en stor mage i juli 2012 och att vi sedan skulle slippa vara de där ofrivilligt barnlösa sen och föräldrar istället och få prata om olika blöjmärken, knappt få sova på nätterna och gå barnvagnspromenader. Tänk om man kunde få byta det mot att pumpa sig full av hormoner, åka på äggplock och sedan ruva mellan hopp och förtvivlan. Tänk om....

Men tänk också om det inte går denna gången heller. Vi har ju varit med om det så många gånger förut. Tänk om vi aldrig får uppleva det där lilla livet i magen hur mycket eller hur länge vi än kämpar. Tänk om man kunde veta hur många gånger det är värt att försöka. Tänk om...

Så här precis i hormonstarten så rullar tankarna i huvudet. Ska det bli eller inte? I slutet av nästa vecka är det sprutstart och det är bara att hålla tummarna, för det första för fina ägg o spermier som blir fin befruktning och sen att det befruktade stannar kvar där det vill att vi ska vara och växa! Det är inte så svårt att lista ut vad vår önskelista inför jul handlar om, det är samma sedan flera år tillbaka.

P.s Till tomten: jag har varit snäll och ätit min spenat var dag! d.s.

5 kommentarer:

Längtan sa...

Ja, tänk om. Det har jag hunnit tänka många gånger.
Hade allt gått som det skulle med min graviditet i våras skulle nu vår lilla pojke ligga här i soffan bredvid mig och inte i minneslunden.

Håller alla tummar att det är er tur nu!

Mitt liv som fru L sa...

Jag hoppas av hela mitt hjärta att ni ska få bli föräldrar till nästa sommar! Det är mycket "tänk om" här hemma hos oss också, så jag vet hur det känns. Men försök att ta en tag i taget och slappna av så mycket du bara kan, även om jag vet att det är skitsvårt. Jag hoppas och tror på att det ska gå vägen! KRAM <3

Petra sa...

Håller mina tummar för er att allt ska gå vägen! Kram

Elin sa...

Stora kramar till er vännen! Jag håller tummarna!

Anki J. sa...

Ja du, tänk om inte om hade funnits! Håller tummarna hårt för er att det ska lyckas denna gången!!!
Kram