torsdag 22 september 2011

Slagit av?



Jag kanske har slagit av tankarna på vår barnlöshet de senaste veckorna? Är det kanske därför jag känner mig så pigg och full av energi; pga att jag inte tänker eller påminns så mycket om vår sorg? Inte besöker några gravidbloggar, bara några IVF-bloggar just nu. Kanske behöver jag ett break från allt detta och bara fokusera på annat en månad och kanske är det helt ok att göra så när det ämnet varit fokus i nästan 4 år. Om en månad är det hur som helst dags med alla hormoner, hopp och eventuell förtvivlan igen. Om en månad ja, och fram tills dess så tänker jag må så bra jag kan och fokusera på annat än att lägga energin på att sitta här och läsa om andras magar. Skogen väntar idag, vovvarna är redo för att skutta runt på mossan, jag hoppas på mycket kantareller :) Ikväll tupperwarevisning, skoj! Många kramar till er :)

4 kommentarer:

Längtan sa...

Tycker att det låter sunt att du kan släppa tankarna om barnlösheten och fokusera på annat för en stund!

Du behöver samla krafter till nästa försök så att det blir en sommarbebis 2012.

Mitt liv som fru L sa...

Jättebra att du fokuserar på annat! Jag har också break ifrån gravidbloggar och det är såå skönt!
Ta hand om dig och hoppas du hittat mycket svamp och får en skön tur i skogen med din söta vovvar! kram

icka sa...

skönt att slå av tankarna ett tag, ja har slått av helt o det ä fan...skönt. Ta hand om dej, kram

Anki J. sa...

Tror att det är bara bra att du kan släppa fokuserandet lite om ert problem!
Så skönt med lite energi o det skulle jag behöva massor av just nu. Penicillin o starka värktabletter kan verkligen sätta ner både ork o kondition.
Beklagar förlusten av din farfar! Alltid jobbigt att mista någon man älskar!
Kram