tisdag 13 september 2011

Nya planen



Igår eftermiddag var vi hos vår läkare i Gislaved och pratade lite om fortsatta försök. Varken han eller de i Göteborg kunde förstå varför embryona inte vill fastna när allting ser så bra ut. Nu har vi gjort 4 återföringar och vår läkare sa att efter 3 återföringar kan man önska att få sätta in två embryon/gång. Önska, inte kräva. Det är klart att vi kommer att önska detta. Det är förmodligen inte jättemycket större chans till graviditet mot när man sätter in ett, ungefär 7% större tror jag att de räknar men ändå, lite bättre :) Får vi dessutom tvillingar gör det ingenting heller, då är vi ju klara sen! Vi pratade även om AHA (assisted hatching) som är en förtunning av äggskalet precis innan man återför embryot i livmodern. Förhoppningsvis kan detta hjälpa ägget att "kläckas" och fastna lättare. Jag känner att vi fick svar på våra frågor och vi hade båda funderingar, min fina Mattias tog upp en del och jag en del. Så skönt att känna att man inte är ensam i detta, hade aldrig någonsin orkat kämpa själv, många gånger är han starkare och peppar mig att vi ska orka ♥

Vi ska starta om lite drygt en månad, i slutet av oktober. Vi hoppas verkligen att nästa försök går vägen, det går inte i ord att beskriva hur mycket vi hoppas! Till slutet av oktober ska vi försöka må så bra som vi kan, vara rädda om varandra och försöka koppla bort barnlösheten så gott vi kan. Det finns annat i livet och det är viktigt att se det också! Jag har varit ute och gått 1timme/dag senaste 2 veckorna och det hjälper massor, jag tror inte att något rensar huvudet så bra som att vara i skogen en stund där det är alldeles knäpptyst, underbart! Dessutom är det bra om jag får bort senaste omgångens hormonkilon till vi startar nästa försök. Idag ska jag röja lite här hemma och ikväll har jag en Tupperwaredemo i Värnamo, 15 gäster var det visst som skulle komma, lite nervöst men jättekul :)

7 kommentarer:

Frida sa...

Åh va bra att man kan önska att få göra så! Håller alla tummar för er. Det vet du Mia!
Det ska lyckas på nåt sätt. Det är bara jobbigt att behöva genomgå alla de hormonbehandlingar innan själva återinföringen :( men som sagt skönt att de finns special läkare för sånt här.

Härligt att vara ute i skogen och gå med. De får verkligen tankarna på annat håll och hundarna älskar ju att få busa runt i mossa o så;)
Ha en fin tis och lycka till på tupperware visningen!

Kram

kajsa. sa...

Jätte bra att man kan önska att få in två stycken, och AHA.. Alla små medel som gör att procenten ökar vill man ju gärna ta.
Jag [och min Han] håller tummarna och kommer att fortsätta följa er och hoppas..

massa kramar

maria sa...

Tack tjejer :)
Ja, man måste ju i alla fall försöka få så bra förutsättningar som möjligt, man kan inte ge upp innan man känner att man provat allt!
Kramar till er!

Linnéa sa...

Skönt att ha en ny plan i alla fall, trots att ni förstås önskat att ni sluppit fler planer nu...
Skogen är verkligen ett bra hjärn-rensare!! :)
Ses snart tycker jag!!
Kram!

Lilla jag! sa...

Tack för ditt stöd :)
Skönt att ni ser framåt igen. Jag har också superstöttning av min sambo, skulle inte fixa detta utan honom, är nog lite dålig att säga det ibland....
Kramis!

Josefin sa...

Ja, det är tur att ni har varandra. Tillsammans är ni ett oslagbart team! :) Tycker det låter som en jättebra plan ni har! Om du tycker det blir för tyst när du är i skogen får du gärna knata över så får du fika! :) Önskar er allt det bästa, kramar!

ettvanligtliv sa...

Vad skönt att ni har fått svar och att ni snart är igång igen. Kör ni den korta metoden? Isåfall ruvar vi nog ungeför samtidigt.
Kramar!