torsdag 1 september 2011

Fin text

I min dröm:

Livet är tungt men hoppet består
smärtan får inte ta vid
tomheten drar
men lämnar ett spår av sorg
i min längtan till dig

För du är det barn som jag inte har
men varje minut finns du här
jag känner dig väl fast du inte finns
jag älskar och håller dig kär
i min dröm

Text och musik: Jessica Pilnäs - Åsa Jinder

Hittade denna dikt på en sida på nätet, tyckte den var så fin! Jag och vovvarna har varit ute i skogen i 2 timmar idag, hittade 3 liter kantareller som bland annat blir en väldigt passande ingrediens i kvällens middag när mina föräldrar kommer hit :) Det finns inte många saker som rensar huvudet och ger energi som en runda i skogen!

3 kommentarer:

vårt efterlängtade mirakel sa...

underbar blogg du har. har själv börjat blogga precis om våra behandlingar (som precis har börjat) våra liv verkar ganska lika på många plan, vovve, sambo Mattias, bor i småland... kul, följer dig med spänning!!

Linnéa sa...

Mycket mycket kärlek till dig!
KRAM!!

Anki J. sa...

Så fin vers som säger så mycke´...

Blir så avund på er som hittar så härlig svamp när ni är ute i skog o mark. Ni måste ha några härliga svampställen ;o)

Usch, snart är det dags för de jobbiga avskeden som man gruvar sig så för varje gång man har en valpkull. Varje gång så går de där 8 veckorna alldeles för fort. Tur i oturen att jag har lille Malte otingad. Även om jag hoppas att han oxå snart får en egen familj som ska älska honom lika mycket som jag gör.
Ha en skön helg!
Kram