söndag 25 september 2011

Älskade Farfar ♥



Det är så svårt att förstå att du är borta, alldeles nyss var du här. Du var så ungdomlig hela livet, så mycket glädje vi har haft med dig! Du var gammal nu när du fick somna in, det visste vi ju men dina sista dagar gick så fort, vi hängde knappt med i svängarna. Som tur var hann vi säga hej då och du hann önska mig och Mattias lycka till med "barnverkstan". När vi pratade med dig så sa du att dina bekymmer var små i jämförelse med våra fast du inte var alls pigg. Du orkade tänka på vår barnlängtanssorg ändå och önskade oss lycka till. Vi kommer att sakna dig så otroligt mycket!


Det fanns för oss alla ett rum i ditt hjärta,

för alla utav oss du gjorde ditt allt.

Du deltog med oss i vår glädje och smärta

Tack kära Farfar, tack för allt.


***********************************


Med glimten i ögat fick du oss alltid skratta

att du inte längre finns kvar hos oss är svårt att fatta

Att säga farväl vi gör med stor smärta

för du kommer alltid att finnas kvar i vårt hjärta

Sov nu gott så ses vi kanske snart

och då blir det som vanligt med dig, full fart






4 kommentarer:

Mitt liv som fru L sa...

Vilken go farfar du verkar ha haft! Min morfar dog i vintras och om det blir som jag tror när man dör...så tror jag att min morfar tar hand om din farfar där uppe i himlen! De sitter nog o talar o dricker kaffe! Jag brukar tänka så när jag besöker morfars grav att han sitter där uppe i himlen på nån veranda i solskenet o löser korsord vilket han älskade att göra när han levde!
KRAM <3<3<3

kajsa. sa...

Usch så hemskt.. Jag beklagar sorgen!!
<3 kram

Anonym sa...

Jag beklagar Mia! Stor kram från Madeleine

Du + jag och framtiden sa...

Stor kram till dig! Jag vet hur ont det gör.

Kram Kram!