söndag 20 februari 2011

Ruvardag 2


Vi är så glada att vi har kommit hit, att det finns ett litet embryo i min livmoder och också så glada och tacksamma över alla fina kommentarer och lyckönskningar! Ju fler som håller tummarna, desto bättre borde det väl gå? Den här gången har känts helt annorlunda än förra och varför vet jag inte, det bara är så. Samtidigt säger pessimisten i mig att det inte kommer gå vägen den här gången heller. Vad gör vi då? Hur kommer vi att må då? Jag vet att man inte ska tänka så men ibland blir man bara trött på det här. En del tonåringar och andra blir gravida utan att ha planerat det eller utan att det alls passar, vissa har panik när de försökt få syskon i tre månader och så kan inte vi som längtat i över tre år kanske inte ens få barn med IVF? Jag vet att jag låter bitter ibland men just nu så finns det faktiskt anledning! Idag har jag varit på Tupperewaremöte i Växjö och det var riktigt trevlig. Skönt att skingra tankarna lite :)

Vi får se vad som händer, antingen kommer mensen nästa helg som förra gången eller så blir vi kanske föräldrar om sådär 38 veckor.

Tack för att ni finns :)

11 kommentarer:

Elin sa...

Jag och Jesper håller tummarna för er! Såklart! :-) KRAM

maria sa...

Tack ♥

Maria sa...

Här hålls det tummar och tassar också! Hoppas, hoppas så att det är er tur nu! Kram.....

Icka sa...

man får vara bitter ibland, för det är ju så att det är jävligt orättvist...vissa blir gravida så fort de tänker tanken o vissa gnäller efter 3 månader som sagt...2 av mina bästa vänner fick barn på "första försöket"...FU säger ja bara.
Men åh så vi kommer njuta av våra magar o graviditeter sen för vi har kämpat!
Men klart det går vägen! Kramis!

Luiza sa...

Klart vi finns för varann!!!
Jag håller verkligen alla tummar som går och hoppas på att det ska gå vägen.
Det är verkligen en jobbig period du är i just nu, och jag tänker på dig/er.
Massor av kramar/
Luiza

Michaela - I Väntan På Lillfisen sa...

Jag hoppas verkligen på att ni blir föräldrar om ca 38 veckor =D

Det är ni värda efter denna långa tiden!

Kram till er

Anki J. sa...

Härligt att ni har kommit så här långt nu!
Lovar att hålla tummarna hårt för er och vädja till de högre makterna att hålla er under sträng bevakning ;-)

Kramizar

Josefin sa...

Skönt att höra att det gått bra så här långt!! Ni är verkligen värda all lycka, så jag hoppas att turen är på er sida nu. Många kramar och en massa kärlek!!

Icka sa...

hmm du...är det bara ruvardag 2 idag. är inte insättningsdagen ruvardag 1 alltså? det trodde ja! faen oxå...

fröken solstråle sa...

Håller tummarna hårt !!! Hoppas det är er tur nu:)
vi får tänka positivt helt enkelt och det är ju du duktig på:)

kramar

annram sa...

Välkomna imorgon på god middag! vi är så glada för er skull, njut av tiden! kramar i massor