torsdag 24 februari 2011

Så bra!


Idag har jag bakat ostkaka, det är min tur att ha med mig mat till jobbet den här helgen så det får bli ostkaka till 11-fikat (kl 23) och senare på natten köttfärslimpa med soltorkade tomater och fetost. Det ska ju vara en del mandel i ostkaka och det tar ju en stund att hacka. Som tur är så har man då Herbchoppern till detta. Drog nog ca 30 drag i den och sen hade jag finhackad mandel. Den är ju bara underbar denna lilla minihackare :)

Jag mår bra än så länge, ingen röd tant än. Vågar inte hoppas något heller, en del av mig säger att det kommer gå åt skogen och en annan del att det kommer att gå bra. Dessvärre är delarna lika stora. Den som lever får se helt enkelt. Just nu hoppas vi att lördagen passerar utan att mensen kommer, den kom ju den dagen i höstas. Tack alla där ute som håller tummarna, ni är guld värda!

Nu ska vi fika lite med nygjord ostkaka, det är ju Mattias namnsdag idag så han måste ju firas ordentligt!

7 kommentarer:

annram sa...

Låter väldigt gott med ostkaka, får nog bli det till efterrätt här också, dock inte hemmagjord! Hälsa Mattias på namnsdagen! Må så gott! kram

Michaela - I Väntan På Lillfisen sa...

Jag har nån liknande manick hemma,fast den stod nog som lökhackare!

Tror du den funkar till att hacka exempelvis mandel med?
Det borde den ju göra,ser likadan ut fast min är blålila..

Och jag håller tummarna för att tant röd inte dyker upp! =)

Michaela - I Väntan På Lillfisen sa...

Nä tror inte min har snöre,aldrig använt den så jag har inte så stor koll ;) Men har för mig att man bara vred på locket för att hacka :)

Ja det är superspännande :) Kommer bli supermysigt med så jämngamla kusiner :)

Ha en toppendag!

Kram

Anki J. sa...

Har en blå sån "mandel- o nöthackare" som är jätte bra. Kanske är min mindre?
Håller tummarna att ni får en bra helg!
Kram <3

Du + jag och framtiden sa...

Åh, håller tummarna för att helgen blir fantastisk med ett fint resultat på stickan! =)

Luiza sa...

Ja, det är ju söndag idag, och jag hoppas innerligt att mensen inte kom....Hoppas.Hoppas.Hoppas.

Den där kakan låter god, och köttfärslimpan också för den delen. Älskar köttfärslimpa =).
Kanske ska göra en sån , så här en söndag =)!

Hoppas du haft en bra natt på jobbet (om jag förstått det hela rätt).

Ha en fin dag!
Kramen

Icka sa...

Åhh hur går det för dej, snart dax att tjuvtesta va? ;)
Ta hand om dej!
Vi ska plussa...
Kram