måndag 14 februari 2011

De vill ut nu!


Det känns att mina äggstockar börjar bli stora och innehålla många ägg, det sticker, moler och värker nästan hela tiden nu. Jag har precis tagit Pregnylsprutan (skulle tas exakt kl 21.15) och det betyder att vi är i Linköping och plockar ut äggen om ca 36 timmar. Vi vet inte riktigt vad vi ska förvänta oss den här gången. Det är klart att vi hoppas men samtidigt så känns det skönt att ha en plan B vilket är 3 behandlingar på någon annan klinik om det här försöket inte går vägen. Nu vet vi hur det mesta går till både på onsdag och fredag och vi hoppas verkligen att vi får åka båda dagarna, det är vårt första mål. Blir det så stannar vi till i jönköping på fredag eftermiddag/kväll och går på bio och äter en bit mat för att fira återinföringen av embryot (=ET). Vid förra försöket kom mensen drygt en vecka efter återinföringen, det vore skönt att få uppleva en full ruvningsperiod den här gången i alla fall!

Vi är så himla redo för det här nu och vill det här mer än något annat. Det är vår tur nu, tredje gången gillt, nu kör vi!! Håll tummarna :)

11 kommentarer:

Michaela - I Väntan På Lillfisen sa...

Håller alla tummar jag kan hitta för att allt går bra denna gången!

LYCKA TILL!

icka sa...

Håller tummarna så de blir blå för er =)

Elin sa...

Lycka till nu Maria! Jag tänker mycket på er och hoppas det hjälper! Stor kram från mig

fröken solstråle sa...

Åh jag hoppas verkligen och håller tummarna hårt hårt!!!!
Ett stort lycka till:)
Kramar i massor

ruht. sa...

Håller helt klart tummarna, hoppas det går vägen nu!! :]

Louise sa...

Jag håller tummarna för er!!!
Hälsningar från Malmö :)

F sa...

Håller tummarna för er..tredje gången gillt! Kraam

Längtan sa...

Lycka till i morgon!! Hälsa Rmc från mig ;-)

Linnéa sa...

Kör hårt!! Ni finns extra mycket i mina tankar imorgon!
Många kramar!!

Luiza sa...

Lycka till nu!!! Jag håller alla tummar jag kan!!!!

Kramen

annram sa...

Vi är hos er hela tiden i tanken, hjärtat och hoppas så att hela universum samlar kraft för livets under....