måndag 2 augusti 2010

Idag...

...den 3 augusti skulle vi ha påbörjat vårt andra IVF-försök enligt planering från i våras. En ny resa, ett nytt försök med plus eller minus som resultat om 6 veckor. Men av olika anledningar blir det inte någon start idag. Dels så finns inte energin än, vi känner att vi behöver ett par månader till att ladda mentalt. En IVF-process tar så otroligt mycket energi, det är svårt att sätta sig in i hur mycket även om jag vet att ni försöker förstå ♥! Orkar vi ge oss in i 6 veckor till med hormoner, förväntningar, smärta, oro, glädje? Vad gör vi om det än en gång misslyckas? Det gjorde så ont i hjärtat i våras när samtalet kom. Orkar vi ett sånt samtal till? Hur många orkar vi? Kanske gör det mindre ont på ett sätt om det skulle bli ett misslyckande nu, vi vet hur det känns när det blir så....tyvärr...
En annan och kanske egentligen större anledning till att vi avvaktar är att jag med hjälp av akupunkturen har fått egen mens!! Cyklerna är långa, omkring 50 dagar men ändå :) Det finns hopp som min kloka faster sa och ja, verkligen mer nu än någon gång innan! Om maskineriet fortsätter fungera så väntar vi ett tag men inte hur länge som helst. Vi får se helt enkelt. Nu har jag uppdaterat er och skrivit av mig på det området!
För övrigt är det skönt att vara hemma igen i vårt älskade hus! Igår städade vi husvagnen, tvättade bilen, tvättade kläder, städade här inne och massa annat. Idag ska vi ta tagi trädgården; rensa ogräs, klippa gräs och häck... Senare i veckan ska vi träffa fler vänner, så skönt det är med semester!!

3 kommentarer:

Cintya sa...

Det är så himla tråkigt att du måste gå igenom allt detta. Jag håller tummarna för att din menscykel ska bli kortare och att du får det på egen hand hädanefter. Jag håller tummarna ännu mer för att ni ska få ert plus. Vet inte vad mer jag kan säga.. tycker det är så tråkigt att ni inte fått er väldigt efterlängtade bebis än... =( Massa kramar

Kikki sa...

Varför ska det vara så orättvist!! Ni om
Några är värda en bebis synd bara det ska ta sån tid o energi. Vi plussade 16 april du anar inte vad jag höll tummarna för er under våren, håller fortfarande tummarnA för er. Att ni en dag ska få uppleva en graviditet o bebis. det tvekar jag inte på hoppas bara det sker snart!

Anki J. sa...

Ni vet att jag fortf håller tummarna så hårt jag bara kan för er och kanske, kanske så låter naturen ha sin gång nu när din mens har kommit lite mer regelbundet. Kanske ska du fortsätta med aukupunkturbehandlingarna eller?

Kramar