måndag 23 augusti 2010

Grannar



Visst är de fina de skotska korna som betar rakt över vägen från vårt hus? Det har kommit en svart nu också utöver de två bruna. På andra sidan huset går det vanliga kor och en bit bort finns det hästar, det är så mysigt att vara nära djuren när man bor så här! Idag är jag ledig efter helgen, har grundat klart de nya garageportarna så nu är det bara den gråa färgen som ska på också, sen kan Mattias o hans kusin sätta dit dem på lördag!
Ikväll börjar simningen igen, ska bli riktigt roligt att köra igång på allvar nu efter sommaruppehållet, lite nya simmare blir det också och ett par stycken har jag skickat vidare till nästa grupp. Nehepp, dags att väcka sambon min, han jobbar natt den här veckan och idag var det beställt väckning strax efter 15 :)

"Såklart vi har koll på korna, trodde ni något annat"?

Det är tydligen inte bara kor som äter gräs....

Dahliorna som jag planterade vid flaggstången har börjat blomma :) Tur att de fick leva, sambon var på väg att döda dem när vi kommit hem från Öland; "Du Mia, ogräset vid flaggstången där, kan jag ta det med trimmern eller"? Tur för honom att de fick vara kvar....

2 kommentarer:

Anki J. sa...

Hihihi, det där med att hundar som betar gräs har vi med. Vi brukar säga att de har tittat lite för mycket på hästarna i hagen intill ;)

Fin bild på söta Leia o då är jag INTE partisk, hihi
Kram på er

Frida sa...

Ja visst är de söta de där Highland Cattlarna? Pappa hade ju sådana och när kalvarna kom var de små som en liten labrador och såå gudomligt söta :)
Hoppas allt är bra med dig gumman, sj har man fullt upp inför uppkörningen nu med motorcykeln...
övar och kör för fullt.
Får ses snart
Kram kram