fredag 20 augusti 2010

Familjekväll


Nu är nästan hela min familj samlad i Småland, bara bror som saknas men han kommer till mor o far ikväll från Malmö. Igår kväll var mina föräldrar och syskon hos oss på kvällsmat. De fick provsmaka lite lchf-mat och så gjorde vi lite potatis och bröd till dem också :) Till efterrätt hade jag gjort "hallonfröjd", en efterrätt som är tillåten när man äter som vi gör, mums så god den var!!
Hallonfröjd ca 8 bitar
Koka upp 2 dl vispgrädde och 100 g smör. Smält ner 400 gram mörk choklad (70 % eller mera). Häll upp smeten i en form med löstagbar kant. Låt svalna, ställ i kylskåp ca 4 timmar. Rosta pinjenötter i en torr stekpanna. Låt svalna. Dekorera tårtan med nötterna och färska hallon. Servera med vispad vispgrädde till. Mums!!

I helgen jobbar jag och imorgon när jag vaknat är det familjefest i Gynnås, alla är hemma i familjen och så ska vi fira bl.a bror som fyllde 25 år i maj men då var han ju i Jamaica....

Mamma o Evelina

Pappa o Malin

Lady funderar över vems knä hon ska välja nästa gång :)
Dags att åka till jobbet, ha en skön helg!!

Inga kommentarer: