fredag 7 maj 2010

Ny ytterdörr, vi behöver er hjälp!!


Vi har bestämt oss för att genomföra ett antal renoveringsprojekt i och runt huset i vår och sommar och ett av dem är att byta ytterdörr. En ytterdörr säger väldigt mycket om huset tycker jag. Den ska vara snygg, hålla sig modern så länge som den håller och framför allt passa bra till huset. Vi har surfat runt på lite olika sidor men mest fastnat för dörrar från BorDörren, det känns bra att kunna stödja något som är ganska lokalt och dessutom kan dörren inhandlas på XL bygg utanför Gnosjö. Nu gäller det bara att bestämma sig för vilken dörr som passar bäst till vårt hus, men vi behöver er hjälp med detta! Här ovan ser ni en bild på vårt hus som det ser ut nu. I sommar kommer verandan att målas mörkgrå (samma färg som garaget till vänster om huset) och runt dörren där det nu är rött tegel kommer det att bli en annan färg som matchar den nya dörren, kanske har ni tips på vad som kan passa där också? Nedan lite förslag på dörrar, går att få i alla möjliga färger, kanske mörkgrått, svart, vitt? Har ni andra dörrar som förslag får ni gärna tipsa som dem, länkar är väldigt välkomna! Nu ska jag sätta igång med lite nyttigheter här hemma, kan ju inte spana på dörrar hela dagen... Tvätten väntar och sen ska jag göra soppa till lunch innan det är dags att vila lite middag eftersom jag ska jobba inatt. Ha en riktigt bra helg och tack i förväg för synpunkterna :)

Björnen


Capella


Inline


Kvadraten


Passaren


Väduren


Örnen

Tjejerna är ute och busar mycket på dagarna nu när kompostgallret är uppe runt framsidan :)

4 kommentarer:

Frida sa...

Vi har Bordörrar på båda våra och de är kanon!

Jag tycker
att dörrarna
Väduren eller
Björnen

Eftersom det är lite gammeldags utsmyckning tycker jag inte man ska ta en allför "modern" dörr som kanske passar mer på ett funkis hus.
Tycker ni ska ha grå dörr eftersom ni målat garaget i det och sen ska måla det gula med ;)
kan få samma färg på dörren om man vill. Det gjorde vi hemma.

Kram kram och ha en bra helg!

Theos sa...

Roligt med ny dörr jag vill också ha en ny dörr men det får bli ett annat år *ler*

Jag tycker björnen eller kvadraten, färg vet jag inte lite svårt att få en bild framför mig...

Lycka till med valet av dörr...

Kram

Kikki sa...

passaren el. kvadraten tyckte jag nog!

trevlig helg på er!

Anki J. sa...

Svårt det där med dörrar men gillar nog bäst Björnen och Väduren. Något i ljusa grått hade nog varit snyggt.

Skönt att ni har stängslat in så att tjejerna kan var ute själva i trädgården
Kram