torsdag 24 september 2009

Första besöket


Igår var vi då äntligen uppe i Linköping på första besöket. Vi var där på förmiddagen och hela besöket gick väldigt fort, nästan lite löpandeband-principen men det får man ju räkna med, det är ju en del som ska behandlas. Vår doktor gick igenom lite olika behandlingsmetoder, finns en lång och en kort och eftersom jag har PCO-S så rekommenderade hon oss den långa metoden som innebär nedreglering innan äggstockarna stimuleras för att producera ägg. De gjorde ultraljud på mig och hittade tyvärr en liten cysta (ca 1,4 x 1,7 mm) på höger äggstock. Den har kommit dit sen maj då jag sist gjorde ultraljud och försvinner förmodligen när jag får mens men om den inte gör det så får de kolla upp den vidare. Om nu cystan försvinner så kan vi köra igång med IVF-behandlingen om ca en månad. Är så glad att det blev så snabbt i alla fall och att vi inte behövde vänta flera månader som man ibland kan få göra :) Doktorn sa också att det inte är fel om vi går ner några kilon var så nu är det långpromenader och mindre mat som gäller, vi försöker peppa varandra så gott vi kan! Idag åkte vi till Mantorp för race men jag åker hem redan imorgon för på lördag ska jag till Kiviks Äppelmarknad med ett par goa arbetskamrater! Har många år velat åka på detta men det har aldrig blivit av men nu äntligen! På söndag blir det barndop för Mattias kusinbarn i Eksjö, ska bli så mysigt! Ha en hääärlig helg!!

2 kommentarer:

Frida sa...

Åh va skönt att de kommer igång snart!!
Hoppas inte de är något allvarligt med cystan, men de borde dom väl velat kolla upp om de var oroliga.
Mina tips för minskad vikt som jag tycker har hjälpt mig:

- Ta mindre portioner mat (ja har gjort detta och minskat i vikt snabbt) och bara ta 1 gång.
- Promenader i rask takt.
- Inte fika på vardagar (men ibland måste man ju unna sig lite med)

Får ta och ses snart igen, denna helgen är de fullt upp för mig med men nästa vecka är det lite lugnare

KRAMIZAR!

Frida sa...

Men det är kanon Mia!
Jag har svårt att låta choklad och lakrits vara men försöker att inte äta på veckordagar iaf.
Men man måste få unna sig lite med emellanåt för har man förbud mot vissa saker då blir man bara mer frestad att äta det.
Åh va skönt att komma ut lite! Vill med… men har några timmar till att jobba.
Men slutar tidigt idag iaf, så ska jag smita direkt till värnamo och ha mc körlektion =)

Tack! Ska fixa lite till med headern och färgerna sen ska jag vara nöjd hihi det är så skoj att ändra lite =)
Ha en bra helg vännen!
Tänkte åka upp på söndag och muta Enzo lite med köttbullar och leksaker hahah

>=Kramiz=<