söndag 13 september 2009

Agility-Leia



I eftermiddag var jag och Leia på första agility-träningen uppe i Lid. Det är fri träning utan en speciell kursledare och man får hjälpa varandra att hitta kombinationer osv. En av de som var med ikväll kan en del om Agility så vi fick lite hjälp på traven med att komma igång, tur det nybörjare som vi är. Jag var väldigt orolig när det var dags att ta av vovvarna kopplena att Leia skulle springa iväg från mig och inte lyssna eftersom hon gör så ibland hemma men hon var så himla duktig, följde mig vid minsta vink och det märktes verkligen att hon gillar detta! Vi testade först några hopp och sen gjorde vi en kombination på tre hopp och en tunnel i slutet och det gick superbra! Detta gav mersmak och nästa söndag är vi där igen, ska åka upp en förmiddag nu i veckan och träna lite med Leia. Tänk att detta kunde vara så roligt, det hade vi inte anat! Ikväll fixade vi i trädgården, röjde längst ner på tomten och tog bort en del skräp som legat där sen vi flyttade in. Nu är jag ledig till tisdag kväll och ska försöka fixa så mycket som jag hinner här hemma, imorgon eftermiddag har jag dock utbildning på jobbet, ska hjälpa till att vaccinera invånarna i kommunen på Gnosjö vårdcentral under hösten och då behövs tydligen utbildning även om jag har vaccinerat förut. Men men, ännu en merit, aldrig fel .-)
En helnöjd Leia efter en stunds träning
På kvällen grejade vi ju i trädgården som sagt och
självklart hjälpte vi tjejer till, eller snarare letade mumsiga
och luktande saker som man kunde rulla sig i....
Lady tog hand om skottkärran.
Medan vi grejade färdigt tände Mattias grillen och sen blev
det god mat och film efter allt jobb ute.
Mmmmm..... vissna växter är mums!

1 kommentar:

Meja sa...

Hej Leia!
Jag hörde att du var duktig på agility och visst är det roligt?! Matte städade ur skåpet med alla mina grejer igår och då hittade hon en stor påse med levergodisar. Eftersom att jag inte äter dom så kan du få påsen av mig. Perfekt när du ska träna agility ju. Glöm inte att bjuda Lady på några :)

Nu ska vi ut i skogen och ta frisk luft. Matte har varit hemma hela dagen med mig för hon är så förkyld så vi har bara legat i soffan och slappat, så nu kryper det en aning i benen på mig.
Massa nospussar från Meja