onsdag 2 september 2009

Agilityhund(arna)


Förra veckan var jag, Leia och Lady uppe i Lid och testade agility-hindren där och jag skrev ju om detta i bloggen då men lyckades inte få in några bilder eftersom jag saknade USB-kabel till min nya mobil som jag fotade med. Kabeln kom på posten igår och nu kan jag ju bjuda er på lite bilder!

Leia visar verkligen att detta älskade hon!
Vi tränade platsliggning, Leia klarar lätt 1½ minut men
Lady ger upp efter ca 15 sekunder :-) Övning ger färdighet...
Vissa hinder hoppade de över båda två...
..... och vissa sprang Lady jämte på. Men vad gör det, huvudsaken
är att de kommer när man ropar nu i början. Och godisbit
får man ju ändå!

1 kommentar:

Frida sa...

Va roligt de verkade tycka att det var med agility,
Enzo gillar med sånt men har inte haft tid att gå någon kurs...

Jag uppskrivning väldigt snart till MC kortet ;) man hoppas det går första gången.
Pluggar han mycket nu då? :D
Ja visst är det härligt att bara åka med helt underbart!
Idag kom jag på att vi har ju boxningen... så kan ju inte gå en runda då... får gå ut mot er på lördag ist och kolla på gräsläggningen :D hihi
KRAM KRAM