onsdag 22 april 2009

Vilken härlig dag!



Jag och Matte sov till kl 13 idag, lagade lite mat till Husse och fixade lite här hemma. Sen sa Matte att vi skulle gå till Hyltan till en tjej som heter Josefin. Jag var såklart pigg på att träffa henne och vi gav oss av vid kvart över tre i eftermiddag. Det var nästan 4 km dit genom skogen, perfekt för mig för där får jag ju springa fritt för Matte. När vi kom fram till Hyltan hälsade jag på Josefin först (självklart eftersom det var jag som skulle hälsa på där först och främst...). Sen fick vi gå in och titta i deras fina hus som håller på att byggas om, det ska bli färdigt någon gång i höst men redan nu såg man hur rummen skulle bli och det blir toppenbra! Senare fick vi äppelkaka och grädde, dock fick jag bara några smulor som Matte, Josefin och hennes kille tappat på trappan där vi satt och fikade men lite fick jag ju smaka :-) Jag vandrade från famn till famn och fick gos överallt, jag är en aning bortskämd som ni kanske förstår. En stund senare kom Husse och hämtade oss och ikväll har vi grillat på altanen. Gissa om jag är trött efter allt bus och mys med alla!? Tack för en helt underbar eftermiddag, godnattkramar från Leia!

2 kommentarer:

Josefin sa...

Tack själv Leia, det var verkligen en härlig eftermiddaag! Krama din matte från mig!

Kikki sa...

Tyvärr så funkar inte örthalsbanden på mina hundar. De är dock inte förbjuda(jag jobbar i djuraffär) utan vad jag vet så är de under kemikalieinspektion.Så vi får inte lov att sälja dem under tiden. Så vem vet de kommer kanske tillbaka.Är jätte nöjd med fixodida de håller de flesta fästingar borta och ger finare päls med :)