torsdag 30 april 2009

Vilken fiffig grej


Någon mer som varit inne på Saltå Kvarn och komponerat sin egna müsli? Jag gjorde det förra veckan och i måndags trillade burken ner i brevlådan. Innehållet var bland annat quinoapuffar, pinjenötskärnor, solroskärnor, vallmöfrön, linfrön, olika flingor, russin m.m och det var verkligen jättegott! Finns många olika ingredienser att välja mellan, man fyller sin burk till ca 400 gram, döper den till vad man vill och sen kommer den här superfina plåtburken med innehåll hem till dig för ca 135 kr. Går även att skicka som present. Passade så bra att starta dagen med detta idag då jag hade hjärt-och lungräddningsutbildning hela dagen och sen jobbar natt inatt. Imorgon när jag vaknat åker vi till Mantorp för race, vi är ett stort gäng som ska med den här gången (totalt ca 12 personer) så det blir nog riktigt skoj! Leia fyller 1 år på lördag så vi får väl se till att ha lite extra mys och kalas med henne då. Trevlig valborg- och förstamajhelg!!

3 kommentarer:

Frida sa...

Tack;) den var kanon rolig att köra ändå att det inte är GTI för jag vill inte ha någon dyr försäkring mm. därför fick de bli lilla motorn, men de räcker åt mig.
Åh vilken häftig müsli du beställt! de ska ja kika in på och kolla.
Ja längtar till på MÅNDAG nu hihihi ska bli såååå skoj! ;)
Ha en bra Valborg nu och krama Leia på 1 års dagen sen med :D
Hoppas ni hade trevligt i Borås med
KRAM KRAM

Elin sa...

Tack sötis! I sommar ska vi vara i Falköping rätt mycket, jag tror minsann att jag ska ta mig i kragen och åka ner och besöka er. Så längesen vi sågs nu.

Jag har själv funderat på muslin, tror att jag ska beställa en åt mig och en åt Jeppe. Burkarna är ju fina också :)

KRAM tjejen och ha en go Valborg!

Linnéa sa...

Åh!
Det är så sjukt, tänkte tipsat om detta på min blogg förra veckan men så kom jag på att jag skulle ge presentkort på en bruk till mamma till morsdag därifrån! Men är så sjukt att vi råkar hänga på samma sidor! :) Har mailat dig på fejan också! KRAM på dig vännen!