lördag 18 april 2009

Smaktest


Har ni provat årets nyheter från GB? Jag har provat en del av dem och blev faktiskt både besviken och nöjd. De nya magnumglassarna var både besvikelse och överraskning. Den med choklad var underbart god, riktigt vuxen och väldigt chokladig i smaken, den andra å andra sidan smakade i stort sett ingenting. De kostade 22 kr styck och jag är ännu inte övertygad att någon av dem är värda det priset. Den största besvikelsen bland de nya glassarna var dock nogger mint eftersom den smakar just bara det, mint..... Mitt-emellan-betyget får gå till Sandwich Stracciatella som smakar som vanlig sandwich men med goda inslag av chokladbitar. Återstår att prova barnglassarna, ska bli spännande. Här på racingbanan har vi det bara bra, promenad med vovvarna, grillning och umgänge fyller våra dagar. Dessutom har det ju varit helt underbart väder så vi bara njuter allt vi kan :-) Ha en härlig lördag!

3 kommentarer:

Frida sa...

Lät som en bra helg för er ;)
Nu ska jag ha boxningspass alldeles strax. Annars har helgen varit väldigt väldigt lugn. Var i Ullared med mamma o pappa o pappas faster idag. skulle inte handla något men givetvis hittar man en del. Tur pappa betalade :) hahaha
Han sa att de är klart du ska ha me de hem.

Enzo har piggnat till så nu kan vi snart ses o busa med vovvarna.
Säg bara till ;)

KRAM KRAM gumman

Kikki sa...

Jag älskar glass på sommaren! Smakade den nya sandwichen och tyckte den var helt ok men inget wow! Blir magnum nästa gång fast 22.- är svindyrt för en glass tycker jag, tänk när de kostade 12.-

Elin sa...

Hmm, har inte testat någon ny glass i år. Det kanske man borde göra! Hoppas allt är bra med er! Kram