onsdag 1 april 2009

April, april.....


Idag den första april 2009 är det ett år sedan jag och Mattias bestämde oss för att försöka få barn. Vi visste redan från början att det skulle bli svårt då min kropp inte fungerar helt normalt, jag har fina ägg men de lossnar inte av sig själv, något som kallas "PCO-S". I höstas gick vi utredning och de kollade upp oss båda två med prover och andra underöskningar. Efter detta fick jag knapra hormontabletter i 4 månader, tyvärr utan resultat. På fredag blir det därför dags att gå vidare med en annan form av behandling, jag ska ge mig själv sprutor i magen och då lossnar förhoppningsvis äggen. Vi ska försöka 2 månader med den här behandlingen och funkar det inte får vi göra provrörsbefruktning i höst. Det har varit en känslomässig berg-och dalbana senaste året och i början höll vi allt detta för oss själva men nu vet de flesta av våra nära och kära om vårt problem och det känns så skönt, man slipper frågor som "och när ska ni skaffa barn". Däremot inte sagt att man inte ska prata om det, det är nästan ännu värre; att undvika frågan till någon som man vet har svårt. Nej, gärna barnprat och stöd i väntan på vårt mirakel :-)

7 kommentarer:

Frida sa...

Åh jag vet ju att ni har försökt men inte vågat snacka. Man vet inte hur känsligt det är.Men skönt då kan jag snacka barn med någon annan ;) jag älskar att prata om barn och allt därtill :) längtar tills jag har egna med.
KRAM KRAM KRAM

Anonym sa...

Hej!! Hoppas det blir en liten bebis snart då! Fattar att det måste vara jobbigt att längta så mycket! Får se själv när det är dags hur det ska bli!! Kram Kristina

Hannapanna sa...

Vi håller tummarna för er att ett mirakel ska ske :) Kram Hanna

Linnéa sa...

Vad modig du är som pratar så öppet om det! Så bra! Skönt att slippa alla frågor förstår jag... Hoppas på ett mirakel så småningom då! Kramar till er båda!

Anki J. sa...

Ja du, tyvärr är det nog vanligare än man tror det här med svårigheterna med att skaffa barn när man så hett önskar. Jag har själv haft svårigheter med att bli med de två första med en del missfall men sistan ja, hon fanns nästan innan jag ens hann ta ur spiralen och då var jag endå äldre. Som det kan bli ;)
Håller tummarna för er !
Kram

Johanna sa...

Jag hoppas och unnar er verkligen att få bli föräldrar, kan inte tänka mig bättre material till föräldrarollen!!
Om du vill så skulle vi ju kunna ta en fika och/eller promenad nån dag? Kram

Linnéa sa...

Du är bara så bra! Ville bara säga det igen! Jag vill jättegärna träffa dig om du kommer här uppåt! Har en del lediga vardagar i slutet av april, ska jobba några nätter... ;) Lite osäkert vart jag ska jobba i sommar, annars är livet fint! Hoppas du får en riktigt bra påskhelg! KRAM!