tisdag 17 maj 2011

Bättre än väntat :)



15 ägg blev dagens skörd, rekord! Innan har vi fått 7, 8 och sist 5 st. Vi har haft en fantastisk dag på Carlanderska om man nu kan tala om äggplckningsdagar som fantastiska. Mycket har varit annorlunda mot tidigare gånger och då bara till det bättre den här gången så det är väl därför vi känner oss nöjda. Doktorn ville prova med långtidsodling så planerat ET är på söndag. De ringer imorgon och berättar vilket det blir, håll tummarna! Att få en långtidsodlad sk Blastocyst ger ännu bättre graviditetschanser så det vore ju det bästa :)

Jag är svullen om magen och tydligen på gränsen till överstimulerad enligt Carlanderska så därför är jag ordinerad vila en vecka nu....hur ska detta gå jag som har lite svårt för att sitta stilla? Nåja, får väl pyssla lite i lagom takt!

Tack för alla kommentarer o sms under de här dagarna, ni är underbara!

10 kommentarer:

Icka sa...

åhh grattis är så glad för er skull!
kram

ettvanligtliv sa...

Vad roligt att se att det gick så bra! :D Grattis till en god skörd <3

Kram!

Du + jag och framtiden sa...

Grattis till ett bra äggplockningsresultat!!

kajsa. sa...

Wooohoo!! Grattis!!!
Nu håller jag alla tummar för att guldägget finns där [vilket det gör!!] så att det blir en vinterbäbis :].
kram!

Luiza sa...

Åh, men grattis till det underbara resultatet!!!!
Det är makalöst bra, så även er inställning!!!!
Var positiva!!!

Hoppas magen inte spänner allt för mycket. Skönt att du får vila en vecka =)!

Jag håller alla tummar!
Kramar

Linnéa sa...

Hittade hit och ville bara lämna ett litet avtryck, annars känns det som om jag smygläser utan lov :)

Stort grattis, önskar er all lycka!

fröken solstråle sa...

Tjohoo!!! Då är det er tur denna gången:)

kramar

När storken flyger förbi sa...

oj vad bra!!!!!!!!:)

Charlotte sa...

Vad kul att det blev så många ägg, GRSATTIS! Nu håller jag tummarna att långtidsodlingen blir toppen!

Kram

Frida sa...

Ska hålla tummarna nu!
Härligt att de var så många ägg denna gång.
Kram