onsdag 20 april 2011

Tisdagstema vårtecken



Ja, jag vet att det är onsdag den här gången också men igår fanns det helt enkelt inte tid till att ta kort, hade HLR-utbildning på jobbet hela dagen och sedan en Tupperwareleverans på eftermiddagen samt lite andra ärenden. Vårtecken finns det ju gott om nu men ett av de som är bland de bästa hos oss är när vovvarnas vattenskål är på trappen istället för i köket på dagarna. Va underbart det är nu när man kan vara ute fler timmar i trädgården och vovvarna kan busa o skutta omkring och Leia kan skälla på mopedisterna som har påsklov o åker förbi ibland :) Dessutom blir de ju inte skitiga när det är så här varmt och torrt och det är ju en extra fördel! Tvätten hänger och torkar på altanen och till helgen ska vi olja in utemöblerna, det är en härlig tid som ligger framför oss nu så det är väl bara att passa på o njuta :)

Imorgon ska jag börja äta Primolut Nor för att få mens någon gång i början av maj, då blir det dags att börja stimulera mina äggstockar igen men denna gången direkt efter mens istället för att hålla på med den där hemska nässprayen några veckor före..... I mitten av maj åker vi till Göteborg och jag tror och hoppas att det kommer att bli hur bra som helst, har fullt förtroende för både vår hemortsläkare och Carlanderska. Hoppas hoppas på en liten i början av 2012! Vi satt o pratade igår om kommande försök och då hade Mattias en tanke om att vi kunde tjata på embryot o hota med smisk om det inte stannar kvar, tror ni att det funkar? Vi är beredda att prova allt ;-)

Trevlig onsdag till er, nu ska jag krypa ner i sängen en stund och vila inför kommande jobbarnätter.

3 kommentarer:

ettvanligtliv sa...

Ni får ge utegångförbud i sisådär 9 månader tycker jag ;)
Kram!

Sara sa...

Tack för lycka till och tummar!

Jag hoppas maj är månaden den smäller för också!
Kramar

Michaela - Elias Mamma sa...

Tack så mkt :) ja han är riktigt fin,vi är såå stolta över honom :D

Hoppas på en liten knodd för er snart! Finns inget som slår händelsen att bli förälder..

Bamsekramar till er!