torsdag 7 april 2011

Det här var ju lite roligt!



För ungefär en månad sedan köpte jag en sån här låda på Blomsterlandet som man kunde få egna skogschampinjoner från. Man blandade jorden med lite vatten och strödde över, lät lådan stå svalt och mörkt och efter ungefär 2 veckor kunde vi skörda de första champinjonerna! Det blir några i taget, lagom till ett par middagar i veckan nu och såklart får lådan följa med oss till fjällen på söndag :)

Idag är jag ledig, håller på att packa för fullt, går ju på jobbet imorgon kväll så min del av packningen behöver ju vara färdig då.

Mitt på dagen idag ska jag till Gynhälsan i Gislaved på undersökning samt planering inför IVF-behandlingen i maj. Återkommer om detta i senare inlägg :)

Igår när jag var i Värnamo åkte jag runt till flera ställen för att kolla efter lite tunnare termobyxor inför resan. Började med en av outlet-butikerna. Där kostade de billigaste 1300 kr/styck. Sen några butiker senare hamnade jag på Stadium där jag fick två par nästan precis likadana för 700 kr, för båda! Jag började ju med outletbutiken eftersom jag trodde att de var billigast men där ser man.....

2 kommentarer:

Längtan sa...

Vad skönt att ni snart är igång med ivf igen! Den här gången måste det ju bara gå. Hör efter ifall Ca kan göra något annorlunda än tidigare tex icsi och aha. Kommer inte ihåg hur er befruktningsgrad har varit, men för oss blev den mycket bättre med icsi.

Hoppas ni får en trevlig fjällresa!

Anki J. sa...

Ha en härlig skidresa!
Kram