söndag 25 juli 2010

Uppehåll




Jösses som det regnade igår! Kom runt 60 mm och bron fick till slut stängas av för att det blåste för mycket. Ute var det riktigt ruggigt och vi gjorde inte så mycket mer utomhus än att gå behovsrundorna med vovvarna och för vår egen del då. Tittade på "Törnfåglarna" igår, mina föräldrar har sedan jag var yngre pratat om att jag en dag måste se den och när jag hittade den i Ullared för 39 kr så tänkte jag att den kunde passa en regnig dag i husvagnen :) Tur att det blev en regnig dag, en väldigt sevärd låååångfilm!
Idag har det varit uppehåll så vi har varit på utflykt norrut, besökt bland annat Byxelkrok där det var marknad och jättemycket folk. Åt lite mat och kikade lite, handlade lite. Ikväll tog vi en cykeltur i närområdet och låg en stund i sanden vid havet och tittade på barnen som flög drake och badade i vågorna. Om ett par år vore det underbart att få åka till den här familjecampingen som just familj. Man blir ständigt påmind om barnlängtan på ett sånt här ställe, men på ett bra sätt, en positiv och pirrig längtan kändes det som idag :)
Nu har mannen tänt grillen så det är väl dags att jag lyfter på mig och gör tillbehören. Äta lite gott, sen en kvällspromenad med damerna... Lady rymde förresten idag, helt plötsligt fick jag se henne utanför husvagnen. Ropade då på henne vid öppningen till tältet eftersom hon bara var ett par meter ifrån mig. Tror ni att hon kom till mig den vägen? Nej då, hon sprang runt husvagnen igen, under och tillbaka in i rymningsvägen. Så bra Lady, då kan vi ju säkra där ;-) Hon är otrolig den lilla busen på att hitta på just bus!

Mattias hittade de här ljusen idag på vår lilla runda, passar bra i förtältet :)

Lite lydnadsträning i tältet, här har vi tränat platsliggning 1 minut och längtar efter godisbiten!

Inga kommentarer: