lördag 3 juli 2010

Längtan


Vissa dagar blir längtan extra stor. Två kompispar till oss fick barn igår och tänk, nu har de sina små liv hos sig, nu är de föräldrar. Undrar hur det känns det där att genomgå en graviditet, se magen växa i 9 månader, genomgå en förlossning och sen få uppleva föräldraskapet tillsammans. Vi är så glada för våra vänners skull att allt har gått bra, samtidigt blir dagar som dessa extra känslosamma och längtan blir så stor. Pratade med mamma på förmiddagen idag och hon sa att jag är så stark som orkar, vet inte om det är så men har man varandra orkar man kämpa och gråta tillsammans. Vi har fortfarande målet helt klart för oss; att vi en dag ska bli föräldrar och få uppleva det som vi tror är det största i livet. Det här är helt klart det svåraste vi har varit med om, både var och en för sig men också tillsammans och jag vet att vi kommer att orka ett tag till... Det är nu ca 2.5 år sedan vi började försöka få barn och det är en lång tid men det finns de som kämpat mycket längre än så. Man får bara inte ge sig även om det är skitjobbigt ibland! Det är bara så..... Vi tillåter oss ha nerperioder och sen ser vi det positiva i det hela, t.ex att vi kommer att ha allt vårt goa kvar sen när vännernas barn är stora :) Om man inte kan vara glad för någon annans skull så tror jag att man blir ganska bitter till slut, dessutom vill man ju att de ska vara glad för vår skull den dagen det blir vår tur, eller hur? Bloggen är min terapi och det är så skönt att gå in hit o skriva av sig ibland, man får sätta ord på sina känslor och sen känns det lättare att bära.
Idag har jag mest legat i solen och fått lite go färg, det har varit ca 30 grader varmt här nere i Skåne och imorgon blir det nog bara några grader svalare. Dagens race blev struket, många omstarter, tabbar från tävlingsledningen och en del från förarna gjorde att det blev så. Imorgon startar Markus 5a, hoppas på pallen i alla fall!! Jag, Mattias, Markus o Jesper har precis varit inne i Kågeröd och ätit lite mat, jättegot var det!

6 kommentarer:

Anki J. sa...

Du, ni vet att vi är många som håller tummarna för er o stöttar så gott vi kan.
Hoppas så att ni en dag oxå ska få gå promenader med hundarna och en liten parvel i vagnen.
Varma kramar

Marie sa...

Instämmer helhjärtat med föregående talare..Det är sådana personer som ni som verkligen skall få ta hand om ett barn..Du skriver så himla fint Maria om er längtan så man känner hur det stiger i ögonen med tårar..Jag önskar er verkligen av hela mitt hjärta Lycka till...

Theresia sa...

Det är så fint att få läsa det du skriver, den tankar känns så friska och genom reflekterade, du ÄR stark din mamma har rätt... Jag ber för att det ska få gå bra för er, att det snart ska få vara eran tur att välsignas med ett litet barn... Var rädda om varandra.... KRAM

Lina sa...

Kram till er!

maria sa...

Tusen tack för alla fina kommentarer, sådana ord värmer rakt in i hjärtat!! Om ni bara visste hur mycket det betyder :) Utan alla som tänker på oss, peppar och ger stöd hade vi aldrig orkat! Hoppas ni har en finfin sommar! Många varma kramar

Cahel sa...

Hej,

Jag kan bara hålla tummarna för att det kommer gå bra för er.
Jag vet hur det känns att längta, men inte lyckas och för oss tog det sig efter 4 inseminationer och 2 IVF-behandlingar.
Nu under våren försökte vi igen och gick genom den bana av känslor som kom flygandes mot oss igen. Denna gång bestämde vi oss för att omfamna dem och bara hoppas.

Jag håller tummarna för er. Ingen borde behöva gå genom detta!