fredag 16 juli 2010

Skön vecka


Första veckan på semestern hade vi tänkt att få en del gjort här hemma och träffa vänner och familj och det är precis vad vi har gjort! Nu känns det bra att åka till Öland på måndag när man vet att man har varit ganska flitig med huset och så och veta att man inte har allt jobb kvar när man kommer hem :) I måndags var jag i Värnamo på dagen och handlade 30 liter jordgubbar och gjorde saft på. Vet ni hur mycket 30 liter är?? Väldigt mycket visade det sig.. och mycket saft blev det så nu är sambon nöjd som kan njuta av sommarens smaker hela vintern. På kvällen var vi hos mina föräldrar och åt god mat på kvällen. På bilden ovanför fixar pappa en del av det grillade.

Min fina farfar :)

I onsdags var vi utanför Herrljunga hos min faster och hennes familj och hälsade på bland annat lilla Meja som nu är 2 veckor. Här håller mamma henne.

Igår var det regn och åska här hemma så jag passade på att dra fram symaskinen, fick den när jag fyllde 22 år av Mattias familj och hans farmor och den har mest stått oanvänd kan jag säga. Köpte lite nya gardiner i Ullared förra veckan som jag la upp en bit så de passade till matrummet. På kvällen åt vi på Vita huset med mina föräldrar och senare åkte vi upp till Rainer & Tintin och fortsatte njuta av den ljumma sommarkvällen på deras trädäck. Lille N som fyller 2 år på lördag var pigg och vaken som vanligt på kvällen, här i Maries knä.

Jaha, och vi då... vi har semester på riktigt. Matte och Husse grejar för fullt med huset idag, tvättar verandan och husvagnen. I eftermiddag ska de visst prova förtältet men vi slöar nog mest och tittar på när vi inte är ute och springer på framsidan :)

Inga kommentarer: