tisdag 16 december 2008

Himlen kan vänta

Är det någon mer som sett svt:s serien "Himlen kan vänta"? Handlar om 5 personer som är mitt i livet och som får en livshotande sjukdom. Är en så otroligt bra och stark serie om hur man lever fullt ut när man vet att man inte har så lång tid kvar, hur man tar vara på varje litet ögonblick. Verkligen sevärt!
I helgen var jag ledig och har bara haft det skönt. I lördags var jag, Mattias och Leia ute på långpromenad i snön i skogen på förmiddagen. Sen kom Mattias föräldrar på fika och efter det åkte vi allihop till Bäckalyckan utanför Hillerstorp och var ute med fam. Johannesson och deras hästar i skogen. Leia sprang som en tok överallt, hon älskar verkligen att vara ute, speciellt när det är snö. På kvällen tog vi det lugnt hemma och slappade framför film. På söndagen tog vi sovmorgon och åt senare middag hos mamma och pappa. Vi bjöds på Indiska köttbullar, supergott var det! På kvällen var vi hos Mattias föräldrar och åt tacos.
Inte klokt att det bara är lite drygt en vecka till jul men det ska bli så mysigt. Den 21:e december kommer min kusin som bor i Canada till Sverige, ska bli så roligt att träffa honom! Den 22:e ska vi ha lilljul hos oss i Hagshestra eftersom farmor och farfar åker till min faster över jul. Det mesta är handlat och fixat inför helgerna så förhoppningsvis så kan man bara ta det lugnt och njuta! För det är väl det man ska göra på julen, inte stressa ihjäl sig och knappt hinna med att ta det lugnt?

1 kommentar:

Elin sa...

Tack för det fina julkortet! KRAM