måndag 1 december 2008

1 advent



Tänk vad tiden bara spriiinger iväg, redan första december idag! I helgen har jag jobbat och gör så inatt också. Sen är jag ledig en hel natt och sen jobbar jag två till, då har jag jobbat sju nätter på tio dygn. Detta är nog inte bra att göra för ofta men när jag går av torsdag morgon så är jag ledig till onsdag kväll veckan efter och hur skönt är inte det?? På fredag ska jag till Jönköping och ordna alla julklappar och framförallt träffa Linnea som jag jobbade tillsammans med innan. På lördag ska vi till Liseberg med ett kompisgäng också, ska bli mysigt! Sen blir det att greja hemma resten av dagarna; fixa julkransen till ytterdörren, slå in julklappar, plantera amaryllisarna och hyacinterna, sätta upp julgardinerna i köket och vardagsrummet, lyssna på julmusik och smaka på glöggen jag köpte förra veckan.
I helgen har jag hunnit med en hel del annat än att jobba och sova. I fredags eftermiddag var vi på VROM i Jönköping och körde gokart, eller ja... Mattias och hans kusiner med flera körde och jag och Jessi tog kort och hejade på dem! Markus vann, Johan blev tvåa och Mattias trea. I lördags sov jag till 16-tiden och sen åkte vi till Götarp på examenskalas för en vän till Mattias och hans lillebror Markus som blivit pilot. Helgrillad gris och annat gott bjöds det på, hur gott som helst! Igår var vi hos mamma och pappa på middag mitt på dagen och sen sov jag en stund till på eftermiddagen eftersom jag skulle jobba natten igen. Som ni förstår har vi haft många objekt tillgängliga under helgen att prova nya kameran på. Så härliga bilder det blir, helt annat än den gamla! Några bilder på julfint hemma (fler kommer sen) och på adventsljusstaken som jag fixade i onsdags på Tinas blommor. Jag och mamma var där och lät vår kreativa anda flöda en stund samt åt lite god mat :-)
Leia nyvaken i söndags morse

Bara så ni vet: jag sover minsann i sängen ibland!



4 kommentarer:

Anonym sa...

Tack för inlägget i vår blogg. Kommer du Leia från Jankils kennel?
Du är väldigt söt tycker vi!
Matte hälsar också och tycker att din matte har gjort så fint i fönstret med adventsstjärnorna och den fina bordsdekorationen med ljus.
Nospussar och kramar

Anonym sa...

Jag Molly som är äldst (6 1/2 år) kommer från Charmörs kennel i Vagnhärad. Och Moa är min 4 åriga dotter. Ensam valp i kullen.

Anonym sa...

Hej! De var inte så mycket att ha på julskyltningen ni missade inget iaf ;)
Men visst är det mysigt att gå och prata med lite folk o så.
Va fint ljusarrangemang du gjorde på Tinas blommor!Vad gör ni på nyår?? KRAM KRAM

Anonym sa...

Så fina kort ni har här med den nya kameran.
Leia blir sötare och sötare för var gång som ni fotar henne och oj, vad hennes päls har börjat att växa. Hon ser inte ut att bli så mycket större nu utan det är bara att hon blir lite grövre (när alla ben har förbenats riktigt). Så busig som hon är har dock inte hennes matte varit men något ska man väl ärva efter pappa eller???
Kram på Er