tisdag 20 december 2011

Bättre




Jag tycker att jag mår bättre, hur skönt är det inte att skriva det?? Sista veckan har jag känt att det har vänt. Jag tar mig för mer saker, tränar mer, orkar träffa fler vänner med barn och är inte lika ledsen. Däremot orkar jag fortfarande inte gå in på de bloggar som väntar barn, visar magbilder eller funderar på vilken vagn de ska köpa. Ni får förlåta mig men det går bara inte just nu......eller ännu. Jag tror också att detta är direkt kopplat till varför jag mår bättre. Bloggar är underbara att läsa men när man har 15 stycken på sin lista och det bara är ens egen + en till kvar som inte väntar/har fått barn så orkar man inte se stora magar och så för tillfället. Man orkar inte heller läsa om hur jobbigt allt är som gravid. Jag vet, jag kommer säkert också gnälla precis lika mycket sen när det blir vår tur men just nu skulle jag vilja överta alla symtom i världen bara för att få ha en bebis i magen! Missförstå mig rätt, jag unnar verkligen er som kämpat länge med IVF all lycka, tro inget annat!

Igår gick jag i alla fall in på Familjeliv och önskade tjejerna i vår Carlanderskatråd God Jul. Kommer väl kika in där ibland men annars så håller jag mig borta från IVF-världen på internet.

Idag har jag o vovvarna varit ute i 1½ timme och gått i snön, med broddar och varma kläder är det inga problem, det var så skönt!!

Längtar till julhelgen, gemenskap med våra familjer :)

Ha en fortsatt bra tisdag!

2 kommentarer:

Mitt liv som fru L sa...

Vad glad jag blir att läsa att du känner att det vänt för dig! KRAM på dig! <3

Anonym sa...

Jag har följt dig ett bra tag nu och eran krokiga resa till ett barn. Jag tycker att du gör helt rätt att låta bli allt vad IVF heter just nu, det är ju för ditt eget bästa! Önskar dig en riktigt god jul och ett härligt nytt år!