tisdag 19 juli 2011

Underbara ö!


Vi har egentligen vår plats här på campingen till fredag, samma dag som jag börjar jobba igen men vädret visar regn från och med imorgon kväll så förmodligen packar vi ihop då och drar hemåt på kvällen. Kanske inte helt fel att få någon dag hemma innan man ska börja jobba heller. Idag har varit den bästa dagen av alla här på Öland vädermässigt, klarblå himmel från tidig morgon till sen kväll. Vi har legat på stranden mycket, både på förmiddagen och nu ikväll blev det ett sista dopp innan det var dags för duschen. Ikväll åkte vi upp till Byxelkrok och åt grekisk mat på Terazzen, jättegott men tyvärr lite dålig service så det blev ingen dricks. Det känns både lagom och surt att börja jobba på fredag. Lagom på så vis att jag längtar tillbaka till jobbet och jobbarkompisarna. Surt eftersom Mattias har 2 veckor kvar på sin semester när jag börjar jobba. Men som tur är så är inte sommaren slut bara för att ens semester är slut och lediga dagar har man ju ibland så jag ska inte klaga :)
12 dagar på Öland sammanfattas bäst så här: Sol, bad, lite regn, promenerat ca 5 mil, cyklat ca 3 mil, god mat, camping är livet!

2 nybadade vovvar. Lady blickar ut mot havet och ser lagom
sur ut för att hon får vila lite från badandet...


Grillat blev det en del kvällar


På Terazzen ikväll


Byxelkroks hamn

2 kommentarer:

Kikki sa...

Vi åker till öland nästa torsdag ska bli mysigt! Ni ser ut att haft en bra och härlig semester!!

Michaela sa...

Hej på er!
Var ett tag sen jag titta in här... Men vill att ni ska veta att ni ofta finns i mina tankar och jag kommer alltid hålla tummarna för att ni snart får en liten till er...

Skickar en stöttande Bamsekram till er båda