tisdag 14 juni 2011

1 ½ vecka till semester



Jag har nog inte fattat det riktigt än men på midsommaraftons morgon när jag går hem från jobbet så har jag 4 veckors semester. Va skönt det ska bli! Det känns som om de veckorna kommer alldeles lagom, huvudet och kroppen är fortfarande lite "efter" när det gäller energi från senaste IVF-försöket. Vi mår annars okej de för det mesta, försöker att ta en dag i taget och ta det lugnt när vi behöver. Känslorna kommer över en vissa stunder och livet känns så förbaskat orättvist vissa stunder och det är orättvist, alldeles tokigt orättvist. Men samtidigt hjälper det inte att gräva ner sig i det även om man måste få känna så ibland. Det gäller att samla kraft och orka ta nya tag i augusti, det är vårt mål just nu.

På torsdag ska jag ha en massa goa tjejer (en del av dem som varit värdinnor och gäster på någon av mina visningar) här hemma på en Tupperwaresommarfest, något jag sett fram emot länge :) Jag är så glad att jag började med Tupperware i höstas, det har hjälpt massor, just det här att man kommer iväg och tänker på lite annat! Imorgon innan nattjobbet ska jag åka iväg och handla maten inför den kvällen samt fixa iordning lite här hemma...

Jag fick rabarber av snälla grannen och snälla mamma förra veckan. Gjorde rårörd rabarbersaft för första gången, något som verkligen rekommenderas! Den smakar mycket mer än kokt och så är den ju så smidig att göra :) Jag satte rabarber i trädgården i år men det tar ju några år innan de ger skörd, tur att andra har så länge. Däremot har vi egen fläder, det blir saft av blommorna om någon månad. Så härligt att ha frysen full av somriga smaker i vinter!

1 kommentar:

♥ Ninna - VillBliMammaNu ♥ sa...

Tack snälla! Känns helt overkligt! Såklart! Efter alla dessa år! Ser fram emot UL i juli så vi får se om/att det verkligen bor någon härinne...

Beklagar att det inte gick vägen för er. Där har man ju varit "några gånger..." :-(

Kram Ninna