torsdag 26 november 2009

Ordning och reda!



Pengar på fredag.... ja, i alla fall den här veckan då lönen kommer imorgon. Julklapparna är alla inhandlade, fixade den sista ikväll och det känns så skönt att ha detta ordnat. Idag har Mattias haft semester och har det imorgon också. Vi har städat övervåningen och halva köket idag. Jag har fått en egen pysselhörna på övervåningen, nice! Det blev stekt halluomiost med tomat- och ruccolasallad med crema di balsamico på till lunch, aaaah, det är ju bara så vansinnigt gott!! Imorgon ska vi städa resten av huset och sätta upp julgardiner och adventsljusstakarna. På kvällen tänkte vi hämta mat från bambu för att fira att storstädningen är färdig. På lördag blir det Liseberg med kompisgänget, ska bli så himla roligt! Detta är en plats som bara måste upplevas varje år, helt fantastiskt!! Nehepp, sängen väntar, bäst att sova några timmar så man är pigg imorgon när sambon är i städartagen:)

Mattias vill också gärna visa vad han fick till lunch idag :)

2 kommentarer:

Anki Jönsson sa...

Så duktiga ni är! Sådana ryck skulle jag behöva här med... Fönsterna är i alla fall putsade här nere utom toafönstret som jag måste försöka ta innan stjärnan ska upp.
Till Liseberg ska vi den 8 dec med fibroförbundet som jag är medlem i. Det är första gången jag över huvudtaget kommer dit och ser i fram i mot det.
Kram på er alla

Frida sa...

Åh va härligt att städa och pynta! :D sja hinner vi inte detta..åker till västerås i eftermiddag så får bli en städardag på måndag och sätta upp ljusstakar mm :)
Va gott det såg ut med haloumi ost och sallad! ska jag testa någon dag. Ni får ha det toppen på Liseberg vännen!! Synd vi inte kunde hänga med, för det är sååååå fint och mysigt :D
Ha en bra fredag och helg! Hälsa Mattias med!
KRAMIS