tisdag 10 november 2009

Ge mig energi!!


Igår på morgonen var jag återigen påKvinnokliniken för kontroll av cystan i min äggstock. Jag gick av nattpasset på jobbet kl 7 och fick inte tid förrän 9. Duschade och åt frukost mellan men tiden gick så långsamt och i vanliga fall är det precis att man klarar av att vara vaken till kl 8. När doktorn gjorde undersökningen kunde hon se att cystan tyvärr var kvar men den hade inte växt något. Så nu har de planerat in mig på titthålsoperation för att ta bort den lilla cystan den 8 december. Jag fick ta en del blodprover, blodtryck, doktorn lyssnade på hjärtat och lungorna. Efter det fick jag operationsinformation av en barnmorska. Klockan var 10.45 när jag var i säng hemma, så trött att jag höll på att svimma. Dessutom var det ju inte precis några goda nyheter man fick i Värnamo. Samtidigt som de gör titthålsoperationen går de in i båda äggstockarna och "sticker hål" på äggblåsorna som finns där och som envisas med att inte utvecklas hos mig pga min PCO. Efter de gjort det får vi avvakta några månader för chansen finns när de punkterat äggblåsorna att ägglossning ocg egen menscykel (som jag inte har någon egen) kan komma igång och man då kan bli gravid på det viset. Det vore ju det bästa att slippa IVF-svängen! Men vi är beredda på det mesta nu. Vi har bestämt oss för att orka och klara detta, vi är starka tillsammans och Mattias och våra familjer och vänner är sånt otroligt stort stöd, utan er hade det varit ännu jobbigare!!! Efter titthåsoperationen är jag sjukskriven en vecka och ska egentligen bara vila, får inte lyfta någon tungt eller anstränga mig. Jag är en person som har väldigt svårt för att sitta still så detta blir en utmaning för mig! Idag är jag ledig, och planen är att greja lite här hemma och i eftermiddag när Mattias slutat jobbet blir det långpromenad!

4 kommentarer:

Kikki sa...

Johan fick sitt vaccin igår och jag ska dit imon, vi tar det för att minska smittorisken + att vi ska ut o resa i dec vill inte bli sjuk då!!
Tråkigt besked ni fick hos doktorn idag, hoppas att det löser sig för er snart!

Frida sa...

Nä jag som ville att det skulle bli glada besked för er häromdagen... men det var ju skönt att de går till på det viset istället.
Du vet att jag tänker på er.
Jag ska minsann komma och hälsa på dig när du är sjukskriven sen så kan vi prata och bara va :)
Hemma på fredag? tänkte kika ut med din lilla bunke och sen tjöta lite med dig med ju ;)
Ha en bra dag vännen!
KRAM KRAM i mängder

malin svensson sa...

Tankar ock kramar i MASSOR!!!!!! fika snart igen hoppas vi på...hihih


pussen

Anki Jönsson sa...

Åh, stackars er som ska behöva gå igenom så mycket. Jag trodde att ni skulle få positiva svar i dag men ni är starka tillsammans och inte ger upp. Fortsätter att hålla tummarna för er!
Kram